Citaat:
Had graag het model scherp gezien.
Waarom ? Obsessioneel ? In een artistiek beeld telt voor mij de exacte scherpte voor slechts 10 %.
Bovendien is het niet de fotograaf die de scherpte van de foto maakt, maar wel de Kodak, en zijn scherpstel mechanisme
Met een modern fototoestel lijkt het mij bijna onmogelijk een scherpstel misser te maken,
tenzij je zoals in deze foto het zelfbewust doet, door specifieke instellingen, risico's te nemen, enz...
In een foto tentoonstelling, of een foto museum, plaatsen die ik regelmatig bezoek, en waar ik dikwijls stiekem luister naar reacties van bezoekers,
heb ik eigenlijk nog nooit mensen zich laten uitgaan met een comment van " wauw hoe scherp is deze foto ".
Mensen laten zich meer uit op sfeer, kleur, emotie, herinnering, gevoel, enz...
In het begin van een fotografen carrière moet je natuurlijk allereerst de techniek onder de knie krijgen, (waaronder scherpte beheersen) .
Na jaren beoefening mag je voor mij gerust met sommige basis regels spelen, afwijken, enz...
Anders word fotografie toch maar een saaie boel.
Ik weet natuurlijk ook dat sommige stijlen van fotografie zich beter lenen tot persoonlijke interpretaties, en andersom...
Effe een beetje zondags proza van mijn kant
Thank's, DD.