ArtenCo schreef:
Beter omschreven zo?
Hier kan ik inderdaad wat meer mee en op m'n tenen getrapt valt ook wel weer mee, maar ik vond het een beetje onduidelijke reacties.
-Dieren grappig in beeld is dus smaak, ik vind dat soms wel leuk en ik heb deze ook met een 'normale' uitdrukking.
-Licht heb je inderdaad niet in de hand, zeker niet in een dierentuin waarbij je ook met de positie van het dierenverblijf ten opzichte van de zon te maken hebt.
Ik ben al heel blij dat we hier geen zon hadden, dan krijg je vaak harde schaduwen en zeker in een dierentuin wil er dan nog weleens een schaduw van iets anders over het dier heen vallen.
Het licht ben ik dus zeker niet ontevreden mee hier.
-Die 'normale' heb ik ook waarbij ie z'n kop niet gedraaid heeft, maar met gewoon gras in de achtergrond, ik zal straks wel kijken of ik wat met die foto kan.
Maar dan krijg je dus een normaal portret van deze Tapir en ik ga juist meest voor de aparte momenten als dat lukt en het beestje mee werkt.
Lager standpunt was helaas niet mogelijk, ik zat achterin de auto bij Joop(Fotosmurf) en we mochten niet uitstappen in het safaripark-gedeelte daar.....vind zelf het standpunt niet echt te hoog en kop los van de romp heb ik nog wel in die andere foto.
-Dat wachten hebben we ook gedaan, dus die foto heb ik ook, maar zelf vind ik dit wel grappig/apart.
-Licht was ik zelf niet helemaal ontevreden mee.
-Meer ruimte was niet mogelijk(vanuit de auto van Joop met een 200mm prime objectief) en ik denk zelf dat dat in dit geval zeker niet mooier was geweest.
Bij deze foto heb ik al wat storende palen en een hek links boven de Tapir weg moet halen en ik denk dat met meer ruimte er nog veel meer van dat soort ongein zichtbaar was geweest.
Ook vind ik zelf vaak dat als je met minder mm's gaat werken de beestje niet meer lekker 'los' komen in een foto, het worden dan meer kiekjes die je ook met je telefoon maakt en zoals gezegd krijg je in een dierentuin dan bijna altijd ongewilde objecten in je foto te zien.
Daarom ook altijd de 200mm erop in de dierentuin en soms heb je meer ruimte als de beestjes wat verder weg zijn en als ze dichtbij zijn dan ga ik voor het portret, wat ik zelf ook mooi kan vinden.