Bedankt voor de hele leuke reacties.
@Frako, het klopt wel wat je ziet.
Bij deze zijn er inderdaad wat minder details te zien dan bij de vorige foto van de Appelvink, maar bij deze kun je ook een veel groter gedeelte van z'n borst zien en het is vooral het onderste gedeelte(wat op de andere foto niet te zien is) waar iets minder details te zien zijn.
Ik heb nog een foto, waarbij ie op dezelfde plek zit als de vorige keer, waarbij er naar mijn idee zelfs nog meer details te zien zijn.
Maar eigenlijk zijn de 2 foto's niet echt met elkaar te vergelijken en kun je ook niet in elke foto evenveel details laten zien.
Bij de andere foto zat de Appelvink veel dichterbij en viel het licht er ook veel beter op om meer details te laten zien.....deze zat aan de andere kant en eigenlijk meer in de schaduw, waarbij er wel licht op de achtergrond viel, het was dus ook niet mogelijk om meer over te belichten, omdat dan de achtergrond overbelicht zou worden.
Ik heb dus bij deze foto wel iets overbelicht(+0,3EV), maar had voor de vogel eigenlijk nog iets meer willen overbelichten(+0,7EV, of zelfs +1EV) maar vanwege de achtergrond ging dat dus niet.
Bewust de foto zo gemaakt, waarbij ik wist dat ik in PS achteraf de vogel nog wat zou moeten oplichten en dan weet je ook al dat er iets aan details verloren zullen gaan.
Ik heb bij deze de JPEG gebruikt, ik zal es kijken als ik de RAW gebruik of ik er dan meer uit kan halen en of er dan meer details te zien zijn, maar dat zal dan in de loop van volgende week worden.