Een goeie eerste poging.
De eerste 2 en de laatste zijn leuke overzichtsfoto's, maar ik probeer meest wat dichterbij te komen, of meer in te zoomen net als je bij je andere foto's gedaan hebt, je hebt dan meer kans om een leuke 'expressie' van de artiest te vangen.....één overzichtsfoto zou dus voor mij voldoende zijn bij zo'n serie.
Bij foto 3 en 4 had ik denk meer ingezoomd op de achterste gitarist en basgitarist, of juist gegaan voor alleen de voorste gitarist met het drumstel in de achtergrond, nu heb je een wat vreemd aangesneden gitarist in de voorgrond en zijn de personen ook aan de onderkant wat ongelukkig aangesneden.
Bij het inzoomen heb je natuurlijk wel het probleem dat er obstakels nogal onscherp in de voorgrond aanwezig kunnen zijn, zoals je kunt zien bij foto 5 en 6 waar het orgel knap in de weg stond.....ik zou het orgel er in de nabewerking denk toch vanaf snijden, bij foto 5 houdt je in ieder geval nog genoeg over van de basgitaar.
Foto 7 vind ik qua compo, uitsnede en expressie de beste van je serie, ik zou alleen proberen om er wat meer pit in te brengen, de ruis wat meer te onderdrukken en nog een klein stukje te snijden aan de onderkant en linkerkant, dus de wat drukke 'rommel' daar verwijderen.
Zelf vind ik qua pit en ruis je laatste foto het best, de rest oogt allemaal wat soft, wat waarschijnlijk ook mede veroorzaakt wordt door de hoeveelheid ruis.
Nog even over de ruis.....
Ik fotografeer altijd in RAW en JPEG en gebruik ook bijna altijd alleen m'n JPEG bestanden.
Ik vind zelf dat de software van mijn camera de ruis veel beter uit een foto haalt dan dat ik dat zelf naderhand doe.
Ook met een A99II kun je nog knap wat ruis krijgen zie ik hier wel, maar dat moet nog zeker wel een stuk te verbeteren zijn, al heb ik zelf ook wat dat betreft niet zoveel ervaring met een RAW-bestand.
En ik ben zelf ook geen 'expert' op het gebied van concertfotografie, maar geef hier alleen maar aan hoe ik het zou doen naar mijn smaak.