Bedankt voor je reactie in ieder geval.
Het licht is gewoon een streep zonlicht dat door de bladeren heen scheen.....geen mooi licht, want het was midden op de dag.
Waarom de Kerkuil die houding aan nam zou ik niet weten, het was ook maar een heel kort moment dat ie die houding aannam.
Hij zal mij ook vast zien door het glas, maar er komen natuurlijk wel meer mensen daar en ook mensen met een camera neem ik aan, dus ik weet niet of die houding naar mij toe was gericht, of dat de Uil zich gewoon even uitrekte.
Ik vind zelf trouwens ook de andere foto leuker, dankzij de houding en het oogcontact, deze meer geplaatst vanwege meer licht en omdat anderen die ander juist te donker vonden.
Ik neem aan dat je de foto's die je hier plaatst dus ook op Flickr zet en dat je die dan zelf ook goed genoeg vind om niet in de prullenbak te laten belanden en je er dus ook tevreden mee bent?
Flickr heb ik niet en ook geen eigen website, dus een aantal foto's waar ik wel tevreden mee ben plaats ik hier en dan ben ik benieuwd of anderen er hetzelfde over denken als ik, of dat anderen juist iets zien wat ik over het hoofd gezien heb.
Voor mij is juist de soort van minder belang(hoewel ik wel wat meer interesse heb in roofvogels), maar gaat het meer om de compo, houding en achtergrond.....gewoon een mooie foto dus, ook al is het een Eend, Meerkoet, of gewoon een Huismus, maar natuurlijk wel liever van een Zeearend.

Meest maak ik m'n foto's vanuit de auto, maar door een probleem met de gezondheid rij ik momenteel nog heel weinig in de auto en lopen gaat ook al niet echt makkelijk, vandaar nu wat minder foto's die in het wild gemaakt zijn.