Dank jullie wel voor de fijne reacties.
Zoals jullie denk wel zullen weten is dit niet echt een discipline die ik goed beheers en waar ik de juiste apparatuur voor heb, maar door af en toe in deze categorieën mee te kijken leer je bewust en onbewust toch het één en ander denk ik en het licht was dus ook wat mij hier opviel toen ik hier liep.
Ik wist eigenlijk geen andere titel te verzinnen en hecht meest ook niet zo'n waarde aan een titel bij een foto en die trap is hetgeen waar je heen moet, donker of niet.
Als door een titel de foto wat humoristischer overkomt vind ik het wel wat toevoegen, maar als je een foto aan de muur hangt dan hang je er meest ook geen tekst of titel bij, althans ik niet.
Ik zou de trap nog wat op kunnen lichten, heb ik al een beetje gedaan, maar dan komt er ook meer ruis tevoorschijn en zelf hou ik daar niet zo van en ook de donkere sfeer de trap op vind ik zelf wel wat toevoegen.
Kleurenversie vind ik mooier zo met de kleuren, maar de z/w heeft meer een wat duister sfeertje waar ik ook wel van hou, dus daarom beide maar geplaatst.
@petervaneekelen, ik weet niet meer precies wat de lichtbron hier was, ik denk gewoon een gat in de muur(met wat bomen en struiken ervoor), wat als raam en ventilatie dienst heeft gedaan en ik weet ook niet of ik de lichtbron in beeld kon krijgen met dit standpunt.
Ik heb nog gekeken naar een foto die ik net na deze heb gemaakt en denk dat ik het gevonden heb....ik denk dat ik het ook niet mee genomen heb omdat het gat dan te licht(overbelicht) zou worden, of de rest nog een stuk donkerder dan nu het geval al is.
@Superblaag, ik zat zelf te twijfelen of de boel daar al wat scheef is, of dat het door de groothoekvertekening komt....het is natuurlijk alwel een heel oud gebouw, maar ik zal er nog wel een keer naar kijken.
Ik hoor voor de rest ook niemand erover, terwijl ik dat eigenlijk wel van Peter, of Harry had verwacht.
@Frans, deze foto is afgelopen zomer gemaakt bij Rocca di Anfo en dat is een versterkt militair complex, gebouwd in de vijftiende eeuw door de Venetiaanse Republiek in Anfo aan het Idromeer en ik heb het overleefd.