Bedankt allemaal voor de reacties en het meedenken.
@Joop, op jouw schermpje te zien had jij ook nog wel een mooie van dit tafereeltje?
@Frans, sluitertijd is hier veel te lang, dit gaat echt razend snel en ik denk dat sluitertijden van 1/2000 en 1/2500 soms zelfs nog te traag zijn om alles goed scherp te krijgen, maar dan heb je wel meer licht nodig om in ieder geval die sluitertijden te halen.
Diafragma zou naar de F/9 mogen om meer scherpte diepte te krijgen, dan heb je meer kans om alles scherp te krijgen, maar met F/6.3 moet dit ook kunnen als je op het juiste punt scherp stelt.
Alleen worden dan de sluitertijden nog trager en de meeste onscherpte die je hier ziet is bewegingsonscherpte en ik denk ook dat het water wat waarschijnlijk nog niet helemaal van de kop is afgelopen voor wat onscherpte zorgt....de vis ziet er bijna helemaal redelijk scherp uit en ook de snavel.
De laatste keer dat we zaten te wachten totdat ie zou duiken en dat niet deed stond m'n sluitertijd op 1/1250 en ging de ISO dus ook naar 5000 à 6400, ik weet dus helaas niet hoe dat uitgepakt zou hebben, maar ik denk nog de sluitertijd iets te traag.
Er zit een soort bak in het water waar de vissen in zwemmen, dus je weet ongeveer waar ie gaat duiken, dus gewoon scherp stellen op ongeveer het midden van die bak.
@Henk, dat van het diafragma al een beetje bij Frans uitgelegd en ik denk dat met nog langzamere sluitertijden ook het oog niet scherp zal zijn.
Ik denk zelf meer licht en dus snellere sluitertijden, of heel veel foto's maken met een wat langzamere sluitertijd en hopen dat er dan toevallig een leuke tussen zit.