Ja, zonder twijfel de update! Daar heb je de kracht van de golven mooi kunnen vastleggen zonder ze al teveel te vervagen.

De tip over de CD's was misschien niet heel praktisch, maar omdat jij wat struggles had met bewegingsonscherpte moest ik er aan denken.
Voor dit soort foto's gebruik ik over het algemeen een sluitertijd tussen halve en hele seconde. Soms iets langer, maar vaak worden de golven dan teveel vervaagd.
Afhankelijk van het eindresultaat dat ik voor ogen heb (!) ga ik vaak bij opkomend water naar de kust. Je hebt dan de hoogste en langste golven.
Ik ga (meestal) niet verder dan 1 meter tot waar het water komt, dat is niet nodig en je maakt het jezelf alleen maar lastiger.
Op het moment dat de golf weer terugtrekt maak je de foto, want dán is de golf het meest gecontroleerd en krijg je een vloeiende golf. Maar dat is sterk afhankelijk van je eisen en omstandigheden.
Het is lastig om dit uit te leggen, dus ik adviseer je om veel te proberen en de resultaten hier te delen. Je zit op de goede weg!