Hoi Wil, het ging mij eigenlijk niet alleen om deze foto, maar het is mij al veel vaker opgevallen, vandaar dat ik er nu toch maar es een keer op reageerde.
Als ik een foto plaats dan probeer ik een foto te plaatsen die ik ook heel groot uit zou kunnen laten uitvergroten, want als je dat doet dan ga je de 'onvolkomenheden' zoals onscherpte en zo wel zien natuurlijk, ruis is daarentegen op een afdruk meest minder goed te zien dan op een beeldscherm.
Ik beoordeel m'n eigen originele foto's voordat ik er wat mee ga doen(bewerken en eventueel plaatsen) dan ook bijna altijd op 100% op m'n beeldscherm.
Heel soms plaats ik ook weleens een foto die wat minder scherp is, maar meest zet ik het er dan ook bij, net zoals pas geleden de IJsvogel die met vis uit het water omhoog kwam.
Klopt wat je zegt over de ene keer wel met elkaar eens en de andere keer niet, maar dat is denk meer een kwestie van smaak en scherpte is iets wat toch gewoon goed te beoordelen is.....mits je dat wel vanaf een goed beeldscherm doet en mits je wel je bril op zet als je die hebt.
En natuurlijk even goede vrienden, maar ik wilde het dit keer gewoon een keer melden.