wilw schreef:
Niet eerder bij stilgestaan, maar bovenstaande opmerking van Gotchas en Tony lezende; kikkerperspectief betekent letterlijk:
"Bij een foto in kikkerperspectief (kikker standpunt) wordt de foto van onderaf genomen. Het onderwerp van de foto bevindt zich hoger dan de maker van de foto. (Zoals een kikker omhoog kijkt tegen een mens)".Vanuit dit oogpunt

hebben beiden gelijk. Mijn eigen foto als voorbeeld voor de opdracht geeft ook niet echt uitsluitsel ben ik bang
Blijft stan dat het een prachtfoto is

Hoi Wendy, Tony, Wil,
ja, heb later nog even de precieze definitie van kikkerperspectief opgezocht, dan moet je inderdaad wat omhoog kijken. In dit geval had ik de driepoot zo plat mogelijk in het water staan met de lens er net boven, veel lager kon gewoon niet. Dit komt in de foto niet helemaal naar voren, wellicht doordat ik met een 400 mm telelens gewerkt heb ipv een korte afstand met macrolens. Was ook niet beslist op pad voor de maandopdracht, maar kwam toevallig zo uit. Dit is wel wat een andere kikker ongeveer in dit gebied zo zou zien.... we zien wel of ik nog binnen het kader van de opdracht gebleven ben.
Veel succes iedereen. Gr, Bert