Citaat:
Heb net hetzelfde idee als Wendy.......ben benieuwd naar je reactie
Bedankt voor jullie reactie Gotchas en Erik !
Jullie hebben natuurlijk gelijk, en mijn antwoord is eigenlijk heel eenvoudig :
Het accent ligt hier (onder andere) op de benen van het model.
Met dit model heb ik tientallen shoots gedaan, duizenden poses ook
Soms wil het model ( door de pose die ze zelf aanneemt ) het accent eens leggen op lichaamsdelen
waar ze zelf fier over is. ( hier bijvoorbeeld haar benen ) . ( en ze is super tevreden over de foto ! )
Model fotografie heeft toch sommige zaken die heel verschillend liggen van andere takken van fotografie.
Een eekhoorn, een ijsbeer, een vos, een landschap, een stil leven, ga je fotograferen op een manier die je zelf mooi vind ( en eventueel om succes te hebben bij andere fotografen ).
Bij model fotografie moet je soms ( of dikwijls ) foto's maken die aan het model aanstaan.
Dit indien je alleen met een een model werkt, indien er een make-up artieste bij zit, moet je ook specifieke foto's maken voor haar, indien er een kapper bij is, moet je je hier ook weer aanpassen, bij een styliste moeten er foto's komen met het accent op de kleding.
Dit zijn in het kort opgenoemd de specificiteit van model fotografie, toch wel verschillend dan bijvoorbeeld een foto van een eekhoorn, deze gaat nooit vragen of hij mooi op de foto staat, een landschap gaat je nooit vragen : neem me eens liever in die richting, en leg het accent op dit of dat... enz...
Bij model fotografie moet je heel dikwijls rekening houden met de wensen van het model, en zo komen ze ook geregeld terug voor shoots, en kan ik er dan ook specifiek persoonlijke thema's mee uitwerken...
Brengt dit wat verduidelijking ?
DD.