Citaat:
Soms vraag ik mij af hoe ver ik moet gaan met mijn zeur puntjes (misschien ga ik soms iets te ver). Maar ik zeg het toch: er zitten voor mij een paar storende kleuren in de achtergrond, oa het diepe rood rechts boven en wat magenta "bokeh bollen" rechts naast het model.
Bedankt voor je reactie scoco, iedereen mag zeggen wat ie wil over mijn foto's, steeds lees ik met interesse
Ga je wat te ver met je zeur puntjes ? Dat zou best mogelijk zijn, maar die beslissing laat ik aan jou over
Ik geef je wat uitleg over wat in jou visie storend is :
De foto is genomen in putje winter, op 12 december, in een oude wijngaard, en het was min eén graad Celcius.
( Russische modellen hebben niet snel kou

)
De witte vlekken in de foto, is aangevrozen sneeuw, het groen / bruine komt van de verdorde bladeren, magenta komt ook van bladeren, takken, en enkele verdroogde druiven...
Allemaal heel natuurlijke zaken op zo een lokatie, die jij " storend " vind, ... maar die natuurlijke zaken weg
werken begin ik zeker niet aan, ze maken voor mij gewoon deel uit van de sfeer die ik in werkelijk zag ter plaatse, en mooi vond,... anders had ik nooit de moeite genomen om met een model bij vries temperatuur een uur buiten te shooten
Als je eens goed rondkijkt kan je ook studiowerk van mij vinden, met foto's met egaal witte of zwarte achtergronden, waar dan weer niets " storend " te bespeuren valt... maar die dan soms wat als steriel bestempeld worden
Altijd moeilijk om iedereen tevreden te stellen
DD.