Frans schreef:
Niet teveel achter “”zoeken.
De kwaliteit van je foto's is technisch hoog, composities niks mee en ook de entourage is passend.
Maar er mist iets dat de serie naar een Net iets hoger plan tilt.
Ja, dáár ben ik ook naar op zoek
Mijn oplossing voor nu is heel veel foto's maken en het liefst ook voor anderen zodat ik ook op dat vlak ervaring krijg.
Ik denk zelf dat het ook in de richting zit van allerlei dingen regelen: locatie, kleding, etc.
Ik ben nu ook aan het opschrijven waar bloemenveldjes zijn en wanneer ze bloeien, zodat ik dat voor volgend jaar weet. En dan heb ik nu nog iets te vaak mensen die zeggen "neuh, doe maar gewoon in m'n tuin zonder bloemen" maar ik denk omdat m'n portfolio nog niet uitgebreid genoeg is dat ze niet zien wat voor verschil het maakt.
Maar de stijl die ik mooi vind (galajurken met lange sleep in bloemenvelden en een lantaarntje) is vooral populair in Amerika en oost-Europa. Nederland is iets meer "doe maar gewoon" en ook loop ik er tegenaan dat die stijl nogal duur is en wat tijd kost. Dus ik denk dat ik ga uitkomen op iets wat er tussenin zit.
fran schreef:
Heel leuke serie. Goed verzorgd.
Ik vind nr 1 erg leuk. Foto 5 is ook geslaagd, volgende keer ieets meer dof of de scherpte echt op de ogen. De foto komt mij iets te verscherot over.
Bedankt, ga ik doen! Ja, de ogen van deze hond waren heel lastig... de foto's waarbij de ogen scherp zijn, zijn ze heel erg donker. Die je geen verschil tussen pupil en iris. Terwijl de rest van de foto niet te donker is.