Gotchas, Hermanus en Tony ook bedankt.
@Frans, ik verscherp meest de grote foto nog een klein beetje met de straal op 0,3px en de hoeveelheid op 100%.
De verkleinde foto doe ik meestal met de straal op 0,3px en de hoeveelheid ergens tussen de 50% en 60%, volgens mij is dat niet zo heel veel dus.
Ik verscherp altijd via "Slim Verscherpen" en de straal staat dus bijna altijd op 0,3px, behalve als een foto in mijn ogen wat soft oogt, dan zet ik de straal op 0,4px.
Bij deze foto heb ik dat niet anders gedaan, ik denk het grote bestand 0,3px en 100% en het kleine bestand 0,3px en 56%.
Lokaal contrast doe ik nooit wat mee, ik schroef bijna altijd aan het begin van m'n bewerking het totale contrast wat terug, terwijl ook in de camera dat op 0 staat en de verscherping trouwens ook, dus in de camera houd ik de foto zo "neutraal" mogelijk.....ik gebruik wel bijna altijd de JPEG.
M'n ex-werkgever is tevreden, maar ik wil zelf ook tevreden zijn.
Maar zoals gezegd en zoals ik heb laten zien ziet de grote bewerkte foto er op 100% een stuk minder hard uit, dus heeft het volgens mij ook met het verkleinen te maken.
Ik heb ook nog gekeken naar het verkleinde bestand en dan zonder dat na te verscherpen, maar dat scheelt niet zo heel veel, je kunt het heel lichtjes zien dat het effect iets versterkt wordt als je de foto's vlak na elkaar opent.