Tony en /Frans ook bedankt.
@Frans, een 'Nederlandse' Kauw en een Kraai behoren ook zwart te zijn, maar zijn dat niet echt.
Er zit altijd wel wat kleur in die vogels als je ze goed bekijkt, Rob is het daar ook mee eens.
Ik had het blauw in deze vogel ook al gezien en in Photoshop gekeken als ik het eruit haalde, maar daar vind ik de foto niet beter van worden.
In het verleden zou ik het blauw eruit gehaald hebben, maar ik heb een periode tijdens het fotograferen een beetje op zitten letten hoe de kleuren in het echt eruit zien en vond zelf dat ik vaak teveel blauw uit een foto haalde....ook in het echt(als je niet door de lens kijkt) zie je soms die kleurzwemen, net als bijvoorbeeld water dat er blauw uit ziet omdat de lucht erin weerspiegeld, want water is natuurlijk niet blauw, maar zo zien we het wel.
Ik haal dus zo hier en daar nog wel een blauwzweem eruit, bijvoorbeeld in de schaduw, of als m'n witbalans echt verkeerd heeft gestaan, een oog van een dier, dat natuurlijk echt niet blauw is, maar ik haal niet meer in al m'n foto's al het blauw eruit, want vaak ziet dat er dan ook nog vreemd/onecht uit.
Ik ben er hierbij dus vanuit gegaan dat een 'normale' Kauw en Kraai ook als zwart worden gezien, maar dat dus niet altijd zijn.
Dit is dus geen andere soort, maar deze Alpenkauw heeft wel de kleuren waarvan ik dacht dat het die dag ook zo was.