Bedankt.
@Erik, ik snap dat niet, volgens mij gebruikt Hans van Ee dezelfde website om z'n foto's te uploaden(mupload.nl), zie je die foto's wel, of ook niet?
Misschien een beveiliging(firewall) of zo die het tegen houdt?
@Gerda, ik probeer van de week nog een keer wat foto's te maken met de teleconverter en zal dan het diafragma nog iets meer knijpen, ik had op het laatst wat foto's gemaakt met F/13 en had het idee dat dat al beter was, maar die vogels zaten wat verder weg, dus geen mooie foto's voor de rest....had nog wel een Reiger met een Molletje erop, maar ik denk wel ruim 50 of 60 meter bij mij vandaan en toch een redelijk resultaat, dat had zonder teleconverter een stuk minder geweest denk ik.
Zal vast nog wel een paar keer moeten testen en uitproberen om tot bevredigende resultaten te komen en dan is het natuurlijk nog zo dat je hier en daar concessies moet doen.....elk voordeel heeft natuurlijk ook z'n nadeel, maar dat wist ik al voordat ik 'm aanschafte.
Als ie echt niet bevalt kan ik 'm altijd weer verkopen, zonder er veel op te verliezen, dat is het voordeel van 2e hands kopen, de kop is er dan al vanaf....wel een beetje opletten bij wie je koopt natuurlijk, zodat het geen kapotte of beschadigde rommel is.
@Judith, ja is allemaal nog wennen en uitproberen en met 840mm heb je natuurlijk ook vrij snel bewegingsonscherpte, het minste of geringste beweginkje is het prijs.
@Frans, dan had ik het redelijk inschat met m'n 20 à 40 meter, 30 meter is precies in het midden daarvan.