Bedankt voor je reactie, Judith.
Het tafereel van de eerste zie je minder vaak, dat vrouw en man zo dichtbij elkaar staan te bidden.
Het tafereel van de 2e zie je inderdaad in het voorjaar nog vaker, inderdaad omdat bijv. Kieviten en Grutto's hun nesten in de weilanden bewaken en rovers en indringers hardhandig verjaagd worden.
Maar ik ga ervan uit dat er nu geen vogels meer zijn met eieren, hoewel ik wel nog redelijk jonge Kaapse Eenden hier in de wijk zie, dus die zijn ook nog niet zo heel lang geleden uit een ei gekropen.
De Kauwen en Kraaien, maar ook de Torenvalkjes, laten een Buizerd nooit toe in 'hun' gebied en vaak worden die grote, wat tragere, rovers dan ook verjaagd, ook als ze geen eieren hebben, dus dit tafereel kun je het hele jaar door tegenkomen, deze foto's zijn ook van vorige week.
Ik heb ook nog wat foto's van een hele grote groep Kauwen die een Buizerd het leven zuur maken, ook van flinke afstand, maar ik zal es kijken of daar misschien nog een leuke tussen zit.
Die foto's ook verleden week daar gemaakt, ook toen het zonnetje nog even kwam kijken.
Bij de 1e foto die gemaakt is rond 15:00 uur scheen het zonnetje nog niet, bij de andere 2 die gemaakt zijn rond 16:30 uur scheen ie wel.