Fotosmurf schreef:
Binnen fotograferen geeft altijd een mooie uitdaging en vaak ben je niet tevreden.
Overstappen van D500 naar een D5......... ik zou het wel weten.
Denk dat bij jou en zal bij anderen niet anders zijn het probleem de hoge iso wordt. De D500 kan goed overweg met hoge iso maar het blijft een cropcamera en fullframe is toch altijd iets schoner wat ruis betreft.
Welke versie van de 70-200mm F2.8 heb je?
Anniek schreef:
Mijn minimale sluitertijd is rond de 1250, voorkeur voor diafragma is minimaal 3.5 en dan kom ik regelmatig uit op een ISO van 10.000.

dan is het wel heel donker in de bak. Je zou nog naar F2.8 kunnen gaan met 1/1000. Scheelt toch weer iets. Je kan nog lager gaan in je sluitertijd maar dan moet je schieten op het moment dat er minder beweging is en je wilt natuurlijk ook platen op volle snelheid schieten.
Zelf schiet ik regelmatig sport en heb dat gedaan met de D750, D500 en nu de D850.
Als je nog interesse hebt in een mooie tweedehands

Jij had sowieso de stap gezet naar de D5? Of vul ik het nu verkeerd in?
Ik denk dat inderdaad het grootste probleem in de ISO zit, hoewel de hoofdfoto's (stilstaand) niet direct een heel groot probleem geven met dezelfde ISO. Door de beperking in de ISO durf ik mijn sluitertijd ook niet sneller te zetten en mijn diafragma ook niet kleiner, dus voor mijn gevoel zit het wel in de combinatie dat de camera dan vervolgens erg aan het zoeken is om scherp te stellen en dan niet altijd het gehele veulen pakt. Het blijft voor mij een lastig vraagstuk waarom ik niet de kwaliteit lever die ik graag zou willen leveren.
Het is de AF-S Nikkor 70-200mm 1:2.8GII ED
Wat zijn voor jou de grootste verschillen in de camera's die je noemt? En waarom niet de stap naar de D5 of D6? Of systeem....?