Dank jullie wel.
@Bert, ja is een leuke plek, met meerdere gelegenheden om op verschillende punten met een laag standpunt te fotograferen.
@Frans, dat vind ik nou juist ook het leuke aan deze foto's, je kunt de vogels echt van heel dichtbij bekijken en ik denk dat door het lage standpunt de vogels ook wat kolossaal ogen en dat vind ik juist wel mooi/grappig.
Het liefst maak ik de foto's ook met 600mm, de achtergrond wordt dan het mooist vind ik, ik kan wel zoomen(200-600mm) en dat heb ik voorgaande keren dat ik op deze plek geweest ben ook wel gedaan, maar vaak vind ik dan de achtergrond wat meer naar voren komen/minder smeuïg.
Het zoomen valt ook niet mee, ik zit op m'n knieën en hou de camera vast aan de statief-mount van de lens en daarbij heb ik ook een soort polsbandje gemaakt, zodat ie niet per ongeluk in het water valt.
Met m'n andere hand hou ik de camera vast en bedien ik de knopjes.
Ik kan dus wel zoomen en heb dat in het verleden ook wel een aantal keren gedaan, maar het valt dus niet echt mee, ik moet dat dan doen met de hand waarmee ik ook de statief-mount vast heb en doe dat zoomen dan dus met m'n vingertoppen.
Ben er wel achter dat het steeds makkelijk ging, dus oefening baart kunst, maar als ik uitzoom moet ik dat ook wel doen op een punt doen waar de achtergrond ver genoeg weg is vanwege de anders te aanwezige achtergrond.
Vaak ga ik gewoon voor een portret als de vogels te dichtbij komen, dat vind ik ook mooi.