Het is 06 mei 2025 11:26

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur GNAPPP!!!
 GNAPPP!!!
BerichtGeplaatst: 16 dec 2020 17:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hap, flinke maaltijd voor één Prairiehondje...
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 GNAPPP!!!
BerichtGeplaatst: 16 dec 2020 22:20 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Scherpte ligt goed maar ik vind het geheel te krap in het kader.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 GNAPPP!!!
BerichtGeplaatst: 17 dec 2020 00:57 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Scherpte ziet er inderdaad goed uit, maar ook ik mis ook een stukje van het Prairiehondje en ik denk dat je met een lager standpunt al meer van het Prairiehondje had kunnen laten zien.....juist in Blijdorp kun je die met een mooi laag standpunt fotograferen, daarvoor hoef je alleen maar een beetje door je knieën, want ze lopen al bijna op ooghoogte.
Eerst plaatste je je foto's in heel groot formaat en nu nog maar met 800 pixels aan de langste zijde.....het mag wel, maar ik vraag me af waarom? Ik zie ze het liefst zo rond de 1280 pixels aan de langste zijde.
Als een foto te groot of te klein is dan is het moeilijker om deze juist te beoordelen op scherpte, ik vind zelf 1280 of 1600 pixels een mooie maat om dat te beoordelen en de meeste foto's spreken ook meer/zien er mooier uit als ze wat groter getoond worden.

GNAPPP!!!
BerichtGeplaatst: 17 dec 2020 09:58 
Lid
Fotografie

OH ok, dan zal ik ze voortaan wat groter posten in de buurt van 1280 als het kan, volgens mij moet dat ook tussen de formaten staan op Flickr. (Large is 2080 x 1363 voor deze foto oa maar ik had voor medium gekozen, 800 x 533)

Had geprobeerd om te verkleinen naar 1280 maar dan komen de foto's er nogal weird eruit...

Fotografie
See...? Al mijn foto's worden dan kinda miniem...

GNAPPP!!!
BerichtGeplaatst: 17 dec 2020 12:02 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Ik ken het programma niet waar jij mee verkleint, maar het zal ook best wel mogelijk zijn daarmee op 1280 pixels een nette foto te krijgen.
Ik verklein zelf met ACDSee en dat vind ik een heel makkelijk programma daarvoor, het is ook m'n standaard fotoviewer en je kunt er eventueel ook wat bewerkingen mee doen, maar ik gebruik het dus alleen als viewer en om te verkleinen.
Wat ook makkelijk is is dat je daarmee ook 10, 20 of 30 foto's tegelijk kunt verkleinen, mits wel allemaal in dezelfde maat natuurlijk.
Ik heb het al heel lang op m'n pc staan, zou ook niet eens weten of het een gratis programma is, of dat je ervoor moet betalen. :dk

Ik zie hier wel een gratis proefversie bij staan: https://www.acdsee.com/nl/index/?gclid=EAIaIQobChMI9pP5sODU7QIVWuh3Ch3LigksEAAYASAAEgIhU_D_BwE

Hier staat ook een wat oudere gratis versie als het goed is: https://acdsee_free.nl.downloadastro.com/

Maar zoals gezegd zal het denk met jouw programma ook wel mogelijk zijn om op een nette manier te verkleinen. :)

GNAPPP!!!
BerichtGeplaatst: 17 dec 2020 12:15 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
In Gimp moet je gewoon hetzelfde blijven doen als wat je gewend bent: foto bewerken en opslaan naar Flickr. In Flickr kun je kiezen welk formaat (ik zou Large kiezen) je wilt embedden in Photodrome:

Fotografie

Dan komt je foto zo in beeld en als je dan op het plusje klikt linksboven heb je een prima formaat:

Fotografie

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp