Beiden bedankt.
@Ronald Jan, volgens mij is de scherpte best wel ok, niet zo gedetailleerd als dat je buiten een foto maakt van een stil zittende vogel met ISO-100, maar zeker niet verkeerd voor deze omstandigheden vind ik....ik zie ook niet wat er bewogen zou moeten zijn behalve de haren heel lichtjes.
Ik weet wat de volledige tekst was, dit was een rock concert voor het goede doel, de opbrengst ging naar het KWF, en daarom stoort de tekst mij ook waarschijnlijk niet.
Een stuk eraf is voor mij sowieso geen optie hier, dan wordt het aan de bovenkant te krap, want een zangeres die door haar knieën gaat zal zeer waarschijnlijk ook die benen wel weer een keer strekken en dan moet er bovenaan wel voldoende ruimte zijn, want anders stoot ze haar hoofd tegen het kader.
Kleur is een kwestie van smaak en ook lastig fotograferen, het veranderde constant, ik heb bijvoorbeeld ook foto's die bijna helemaal rood zijn, of paars.
De stekkers, snoeren en pedalen op de grond zijn inderdaad jammer, maar dit was een concert met heel veel muzikanten, ik denk alleen al 10 gitaristen(die elkaar afwisselden, maar soms ook met meerdere tegelijk op het podium stonden) en elke gitarist heeft z'n eigen pedalen en kastjes daar op de grond liggen.
Maar dat neemt niet weg dat het inderdaad fotografisch gezien wat minder mooi is.
@Megan, Ik heb de foto van 2 seconden later er ook bij gezet, er is dan wel meer te zien van het gezicht, maar hij kijkt nog steeds naar de drummer en niet naar mij.
Ik vind dan zelf de expressie op het gezicht van de zangeres weer beter in de 1e foto en ook de pose van de gitarist vind ik in die foto leuker.
Ik had bij m'n vorige concertfoto al uitgelegd dat je niet even een pasje opzij of naar voren of naar achteren kunt doen, je mag blij zijn als je vooraan staat tegen het podium aan, want anders heb je ook nog mensen ervoor op je foto's.
Ik denk trouwens dat met een paar pasjes opzij er nog steeds stekkers en snoeren in beeld waren geweest, de enige optie was afwachten totdat de muzikanten wat meer naar achteren gingen staan spelen op het podium.
Je bedoelt waarschijnlijk een groter diafragma(kleiner getal), maar ik zat hier al op m'n uiterste van F/2.8, dus ook dat was geen mogelijkheid.