Bedankt iedereen!
Peter, goed idee om de foto's te nummer en de kleuren erbij, bij deze gedaan
Hermanus, dat zal zeker kunnen, want daar doe ik nog helemaal niks mee

In dit geval was het zelfs niet ter plekke kijken waar mooi licht is maar vooral, waar is ruimte en wat is dan de achtergrond. Wat zou je adviseren om mee te beginnen? Qua licht wil ik nog wel een klein LED lampje kopen waar je felle kleuren op kan instellen, om gloei-effecten te maken... maar dat is niet wat jij bedoelt
Gerda, ik zal foto 2 nog even proberen zonder vallende blaadjes.
Jurk 2 komt zeker nog een volledige versie van. Dit wordt dan wel een zittende versie, want met de staande heb ik niet echt goed een idee wat ik er mee moet doen. Van de witte jurk weet ik niet of ik een full-body maak, want dat wordt redelijk wat Photoshop werk.
Het nadeel is dat ik alleen een 55mm heb en dat is nét krap. De locatie is ook vrij krap... zomaar een extra stapje naar achteren doen is er niet bij want er staan overál cactussen

Op de grond was dus ook niet veel vrije ruimte voor de jurken, want ook daar staan overal kleine cactussen.
Hierbij een idee hoe de full-body foto's er uit zien van dezelfde posities: (dit zijn de RAW bestanden)

De rode jurk... zou ik plafond weg moeten werken. En het model wordt wel klein.
Witte jurk: de randen links en rechts heb ik ook op de foto, dus die zou ik dan met Photoshop kunnen samenvoegen, maar de kleine cactussen op de voorgrond zou ik dan allemaal weg moeten werken...
Bij foto 1 heb ik dat Photoshop werk wel gedaan, want ook daar stonden een palmboom, sprietenplant, stenen en kleine cactussen in de weg en ze stond niet zó perfect voor de piramide als in de foto (dat was helaas niet mogelijk).
Maar er komt denk ik nog wel een post, de volgende foto's wil ik nog bewerken:

Oftewel rode jurk in z'n geheel zonder plafond!
En de paars-groene en zwarte jurk nog even bedenken wat ik daar mee wil.
Witte jurk bij muurtje heb ik al bewerkt, maar ik wil de achtergrond meer woestijn maken.
Groene jurk liggend ook begonnen met bewerken... maar ik wist het al toen ik de foto maakte: lens nét te groot en trap nét te klein. Ik wil veel meer bollen eromheen, maar of dat met nabewerken nog wat wordt weet ik niet. Voor nu even opgegeven.