oke ten eerste alvast bedankt voor de moeite.
Citaat:
Dan is een andere om te overwegen. Als je een SLR koopt koop je niet alleen een camera maar een heel systeem, waarbij lenzen, flitsers, batterijen, batterij houders enzovoorts allemaal aan dat systeem te hangen zijn! Ik zou mij daarom niet blind staren op een camera die goedkoop is, maar zoeken naar ee systeem, waar veel verschillende lenzen, flitsers en batterijhouders zijn te kiezen. Hierdoor wordet objectieven beter en goedkoper, want kiezen voor merk A betekend niet dat je alleen merk A lenzen hoeft te gebruiken.
Ik denk dat Nikon en Canon verreweg de meeste asseccoires hebben van zichzelf, maar ook van verschillende merken die compatible materialen maken.
oke ik vind het prettig dat ik gewoon veel keuze heb dus dan lijkt het mij dat ik dan voor een Canon of een Nikon moet gaan (zeg het als ik daar ongelijk in heb). ik heb echter persoonlijk vrij slechte ervaringen met Nikon(maar dat is gewoon van een simpele camera) dus ga het niet raar vinden als ik met een Canon aankom maar ik wil ook best geloven dat nikon goed is hoor

.
Citaat:
Mijn advies, uiteraard mijn eigen systeem zou zijn..
Een canon systeem.
Dan heb je denk ik keuze uit 4 camera's die in een budget passen:
450D 500D 40D en 50D. Ik denk dat het puur betrefd beeld kwaliteit weinig uitmaakt welke je neemt, maar er zijn vele opties die op de ene wel zit en op de andere niet. De 40D en 50D zijn de wat meer geavanceerde camera's. hier zul je dus minder beperkingen tegen komen, wat betrefd beeld, doen die 2 niet voor elkaar onder, de testen wijzen beide aan als beter.
ja mijn voorkeur gaat eigenlijk ook uit naar Canon (zoals ik ook al eerder zij). die 500d is voor mij (na die link van jou gezien te hebben) al af gevallen. dan blijven de 450d, 40d en de 50d dus nog over. maar wat ik
hier zie zit het enige verschil tussen de 450d en de 40d de mp en de iso waarde. nou weet ik niet wat dat betekend maar naar wat ik heb begrepen is de iso waarde belangrijker. dan zou je dus voor de 40d moeten gaan. die overigens wel behoorlijk zwaarder is. dan zie ik
hier dat de 50d aanzienlijk meer mp heeft en een aanzienlijk hogere iso waarde heeft verder is die 10 gram lichter (zo

). de 50d is dus zo te zien wel de beste (als je naar cijfers kijkt tenminste), dit mag ook wel als je kijkt naar het prijsverschil. maar is het het prijsverschil waard???
Citaat:
Als je dan gekozen hebt voor een camera, dan heb je nog een lens keuze.
Je wilt een standaard lens (wat is standaard) ik zou dan kiezen voor de 28-75 F2.8 van Tamron, mooie scherpe lens, en voor die prijs is er geen betere! Ik ben zelf heel tevreden met mijn Sigma 70-200 F2.8 met 1.4X extender. alleen die combinzatie is al 8 of 900 euro.
Om die reden raadt ik je een 70-300 IS USM aan, hierop kan bij heel mooi weer ook een 1.4 extender, verwacht dan alleen geen hele scherper platen meer, maar de mogelijkheid is er.
oke van lenzen heb ik nog minder verstand dan van camera's dus dit kan nog leuk worden

. maar oke als jij zecht dat dat goede lenzen zijn geloof ik dat wel. en je zecht dat ik dan geen hele scherpe platen meer kan verwachten, waar gaat dat dan om: als ik die lens koop of als ik die 1.4 extender er bij doe. en wat is zo'n 1.4 extender eigenlijk. als ik zo op internet kijk verkleint hij je diafragma en als ik dat zo redeneer is dat om foto's te maken met veel zon (of licht).
Citaat:
voor de set 50D 28-75 en de 70-300 ben je 1600 euro, reken daarbij batterijen, CF kaartjes en liefst ook een grip en je komt denk ik uit op 2000 euro. Je hebt dan alleen wel een setje waar je echt een tijdje plezier aan gaat beleven denk ik.
oke ten eerste: wat is een grip en heb ik dat echt nodig. (((is het om je camera makkelijk schuin te houden

)))??? en kost een kaartje, batterijen (zit er geen accu op?) en een grip echt 400 euro!?
o ja, mijn vader had het over minolta. dat zou volgens familie een goed merk zijn.?