Dat was even een tegenvaller! Vandaag de tip van Ynske gevolgd op zoek naar een camera winkel, om hem te reinigen. Eerst naar een winkel op de Amsterdamse straatweg, die deed het gewoon niet. Dan maar naar fotopatent, prettige winkel, met ouderwets vakmanschap (dacht ik). Ik mijn verhaal uitgelegd, vuile sensor en deze week op vakantie, ze konden hem wel reinigen, en pakte een formulier, koste 40 euro en ongeveer een week. (het luisteren was dus mislukt bij de vrouw in de winkel), ze deden het echt niet zelf. Dus maar naar de hier redelijk uitgebreidde combi, de jongen die dat deed, was op vakantie, en waar ze hem naar toe sturen ook. Dus uiteindelijk bij Prisma, die konden het misschien wel vandaag nog doen. Ze stonden er met zijn 2en, 1 was de planken aan het afstoffen, de andere keek om zich heen. Je weet natuurlijk nooit of het druk wordt. Aangezien ik best even fietsen van de stad afwoon, ben ik eerst maar even in de stad gebleven, en gewacht op het telefoontje dat hij klaar was. Toen ik na 45 minuten, een cola had gedronken, en niet meer wist waar ik nog kon kijken, maar even langs prisma gereden om te kijken. En toen was die al klaar, maar was nog niet gebeld....
Gelukkig is het gedaan, maar wat ik vond tegen vallen is dat niemand dat wilde doen, terwijl de fotografie winkel bij mij toch overkomt als de plek waar men vakmanschap nog kent, waar service geen scheldwoord is. waarom is zo iets simpels en snels geen standaard service die voor een leuke bedrag (dus minder dan 25 euro) wordt aangeboden? En je camera een week kwijt? dat vind ik echt heel lang!
|