Goedzo Gerda. Juist als troost wilt bij perfecte cameraspulletjes krijg je complex gezeur.

Heel vervelend. Maar een mail sturen waarin je je probleem helder aangeeft is eigenlijk alles wat je hoeft te doen, en dan even kijken waar zij mee komen.
Je kunt gewoon dingen in samenspraak met de shop doen. Eerst eens even een ander kaartje. Pak een leeg kaartje, formatteer het in de camera, en ga daar mee aan de slag. In ieder geval niet meer hetzelfde kaartje gebruiken van die dag in de vogelhut, dan sluit je uit dat het kaarjte het probleem kan zijn. Dan even kijken of er firmwareupdates voor de camera bestaan en die laten doen. Daarna kan je een dagje schieten met de 100-400, en als dat geen problemen geeft dan geeft dat een grotere kans dat het de (combinatie met) 150-600mm lens is. Als het wel problemen geeft (wat voor het testen wel mooi duidelijk zou zijn, want dan is het wellicht niet (de combi met) jouw lens) dan hou je de camera en de adapter over.
Dan kan je nog eens vragen of ze een andere adapter op sturen. Weer een dagje testen. Bij geen problemen die andere adapter houden. Bij wel problemen wijzen toch echt alle vingers naar de camera.
Als je dingen in samenspraak doet dan kan het testen gewoon jouw dagelijkse gebruik zijn zoals je dat anders ook had gedaan. Zodra je het probleem weer ziet ga je terug en doe je de volgende stap. Dat scheelt hen ook veel tijd. Het is wel goed om mee te denken met het stappenplan, maar de verantwoordelijkheid bij hen te laten.
Uiteindelijk is het wel aan hen om het op te lossen. Puntje bij het paaltje zou de camera anders terug gaan, maar zover hoeft het niet te komen natuurlijk.
Er is ook een andere aanpak: Als je nog binnen de 30 dagen (heb je 30 dagen? Of 14?) zit kan je ook overwegen om de camera sowieso terug te sturen, en de adapter ook. Krijg je je geld terug, en dan bestel je even later een nieuwe camera en een nieuwe adapter. Als je dan het probleem weer hebt dan weet je daarna: 1. het is wellicht niet de camera 2. het is wellicht niet de adapter. Dat is voor jou wel een hele snelle manier om twee factoren in beeld te krijgen, waarbij de kans op gezeur met de shop 0,0 is, want juridisch is het erg save.
Als je dan nog het probleem hebt hou je nog over een firmwareupdate. Als dat het niet is hou je daarna alleen nog de (combinatie met) de lens over. Daar kan je ook nog firmware van updaten. En pas als dat niet werkt weet je dat dit een probleem is dat kennelijk inherent is aan een R6 (op z'n minst in combinatie met die lens).