Het is 15 mei 2025 15:44

Auteur aantal clicks bij 2de hands
 aantal clicks bij 2de hands
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 01:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
ik ben een beginnende hobby fotograaf, en ben nu nog aan het klooien met een minolta dimage :blush

nu ben ik aan het rond kijken voor een canon 400d/450d.

maar lees hier en daar de aantal clicks die de camera gemaakt heeft... wanneer is het de max qwa aantal clicks? en stel je hebt die aantal geschoten,wat heeft dat voor gevolgen?
of is het dan een kwestie van een beetje onderhoud en klaar?

en lees hier ook wel es dat mensen zelf stofjes en dergelijke verwijderen? hoe doen jullie dat? en wat heb je er voor nodig?

ik vraag maar veel want een miskoop zit ik niet op te wachten, en ben echt nog een leek :blush
dus hoop hier nuttige antwoorden te krijgen ik heb de search gebruikt maar kon niks vinden :jump

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 01:07 
Lid
Fotografie

Een maximaal aantal is niet echt een vast gegeven.
Als je zoekt kun je wel vinden hoeveel clicks een bepaalde camera aankan voordat de sluiter o.i.d. gemiddeld aan vervanging toe is.

Stofjes verwijder je het beste met een blaasbalgje.
(http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... _5610.html)

Zit het te vast heb je daar ook hulpmiddelen voor, maar zou je aanraden om dat door de vakman te laten doen :)
In ieder geval nooit met plakband of zo gaan proberen!

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 01:10 
Lid
Fotografie

Heb nog wat gevonden :)Maar hoe accuraat dat is?

http://olegkikin.com/shutterlife/

BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 11:23 
Lid
Fotografie

ok dank je voor je info, een moeilijk te bepalen gegeven dus. de aantal clicks
hmm dan maar kijken naar een zo laag mogelijk aantal clicks...tis dus net als bij auto's de kmstand is belangrijk maar wel afhangkelijk qua onderhoud

BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 12:35 
Lid

mijn 350D heeft een gemiddelde levensduur van ongeveer 50.000 kliks. ik denk dat de 400D en de 450D ook in die buurt zitten.

nu heb ik mijn camera al 4 jaar en ik zit pas in de 43.000

BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 11:09 
Lid
Fotografie

ik zit nu vooral bij canon 400d en 450 d te kijken...
maar nu viel gister mij oog op een 20d, of ben ik nu naar iets aan het kijken wat te oud is? en dus achterhaald?

want ik had begrepen dat een **d serie meer pro is als de ***d serie...

wie kan mij hier meer over vertellen?

BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 11:20 
Lid

Bezwaar bewerken: Nee
Heel ruwweg gezegd komt het er op neer dat hoe dichter je bij 1D zit, hoe professioneler alles wordt. Het gaat lang niet altijd op met oudere modellen etc.

Hieronder staat een mooi tabelletje maar houd ook rekening met het verschijningsjaar. De ontwikkeling van technologie stopt nooit zogezegd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EOS_40D

BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 11:30 
Lid
Fotografie

ok maar dit zegt mij nog niks over de 20d bijv. want dat model heeft ook mijn intresse,

wel grappig, dat iemand mij adviseerd die zelf een camera heeft die niet echt positief uitpakt op verschillende site's
is verder niet slecht bedoeld hoor, want eerlijk gezegd trekt mij de 1000d ook wel een beetje, nieuw en toch een knappe camera, en het belangrijkste , niet te duur!

BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 11:49 
Lid

de 20D is ietsje beter dan 350D.
om te beginnen zou ik kijken voor een xxxD

oud collega van mij heeft de 40D gekocht en die doet er niets meer mee (vind ik zonde)

BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 15:57 
Lid
Fotografie

mag ik vragen waarom ik beter voor bijv.een 400d kan gaan?
is het anders te hoog gegrepen? voor een beginner althans?

BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 15:57 
Lid

mischa schreef:
ok maar dit zegt mij nog niks over de 20d bijv. want dat model heeft ook mijn intresse,

wel grappig, dat iemand mij adviseerd die zelf een camera heeft die niet echt positief uitpakt op verschillende site's
is verder niet slecht bedoeld hoor, want eerlijk gezegd trekt mij de 1000d ook wel een beetje, nieuw en toch een knappe camera, en het belangrijkste , niet te duur!

Ik snap niet echt wat adviseren met de camera die je hebt van doen heeft ?

zoals je in die tabel ziet is de 20D een high-end camera uit 2005. Een goede camera maar hij zal vast een paar nieuwere functies niet hebben die zijn opvolgers, de 30D 40D en 50D wel hebben.

BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 16:21 
Lid
Fotografie

dat snap ik wel , maar ik ben een hobby fotograaf, en heb nu een simpele konika minolta dimage, en ben ook niet verplan om er beroepsmatig er wat mee te doen. maar wil gewoon een spiegelreflex die goed zijn werk doet. ik heb ook een beperkt budget .
dus een 30d en hoger zit er niet in
kijk een 30d is wel te betalen maar dan heb ik alleen nog maar een body,en geld voor een objektief heb ik dan niet meer.
daarom wil ik graag een set kompleet kopen zodat ik eigenlijk direkt lekker aan de gang kan.

want bijv de 20d word aangeboden: met een kit lens en zoomlens met tas extra accu's extra geheugenhaart,flitser enz.. voor kleine 500euro en ik heb het idee dat ik dan direkt alles aardig kompleet heb en niet direkt weer aan kosten gebonden

BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 16:28 
Lid

als je niet persé de nieuwste technologie wil en met de 20D aan je behoeftes voorziet dan moet je dat gewoon doen. Iedereen heeft een andere smaak.

BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 16:31 
Lid

kwa techniek zit de 400D en de 450D verder dan de 20D zoals de persoon boven me schreef, komt de 20D uit 2005.
de 400D en de 450D zijn nieuwer.

aangezien je zelf aangeeft dat je een beginner bent, begin dan ook rustig en bouw het op.
echter wat je niet kent mis je niet.

ook zou ik persoonlijk inversteren in objectieven, die bepalen (mits goed gebruik) de scherpte van op foto.
deze zakken nouwelijks kwa waarde en gaan langer dan 20 jaar mee (als je er normaal mee omgaat)
ik zie dat nog niet gebeuren met een camera (bij normaal gebruik)

BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 17:16 
Lid
Fotografie

Vioto schreef:
kwa techniek zit de 400D en de 450D verder dan de 20D zoals de persoon boven me schreef, komt de 20D uit 2005.
de 400D en de 450D zijn nieuwer.

aangezien je zelf aangeeft dat je een beginner bent, begin dan ook rustig en bouw het op.
echter wat je niet kent mis je niet.

ook zou ik persoonlijk inversteren in objectieven, die bepalen (mits goed gebruik) de scherpte van op foto.
deze zakken nouwelijks kwa waarde en gaan langer dan 20 jaar mee (als je er normaal mee omgaat)
ik zie dat nog niet gebeuren met een camera (bij normaal gebruik)

dat was mij idd duidelijk geworden al,dat idd de objektieven belangrijker zijn als de camera zelf.
maar zoals ik dus begrijp is een bijv 400d dus beter en makkelijker om het mee te leren.

nou super dan weet ik waar ik op moet letten en dus waar ik naar moet zoeken :proost

BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 17:43 
Lid
Fotografie

De 20D is een oudere camera.. Of de technologie achterhaald is, is de vraag. Jah de techniek is veel verder dan de 20D maar de 20D was al een goede camera, de 30, 40 en 50D alleen maar beter, maar dat maakt de 20D nog niet tot een slechte camera. Ik heb de 350D, ook een oudere camera en ben er nog altijd tevreden over. (al wil ik wel wat nieuwe snufjes)

Ik zou nu alleen niet de 20D aanbevelen als je ook een 400D of een 450D kan betalen. Waarom zit ongeveer zo, canon ontwikkeld eens in de zoveel tijd een nieuwe computer, deze is steeds wat sneller, kan beter tegen ruis en zovoorts.
Je kunt er dus vanuit gaan dat de 400D en de 450D een nieuwere, snellere, computer hebben. De 20D is tegenwoordig een erg basic toestel, waar niets teveel op zit. Op de 400D en 450D zijn de toen nieuwste technologien ingestopt. Waardoor ze net iets beter zullen presteren, denk dan aan wat snellere bestands verwerking, dus meer foto's per seconden, anti stof systeem, en nog meer van dat soort snufjes die het gebruiks gemak als je er mee hebt leren omgaan verbeterd.

Ik ben het dus een beetje eens met Vioto, ik zou in jouw geval ook gaan voor de 400D of de 450D. Dat het een instapper is, is geen beperking, Je zult op den duur, wel eens willen dat iets er nu net wel of juist niet op zat! maar denk niet je essentiele dingen gaat missen.

De 18-55 was zeker vroeger geen geweldige lens, voor de eerste maanden kun je er best mee uit de voeten maar verwacht er niet teveel van. Er zijn best wel betaalbare alternatieven. Ook hier moet ik weer mee met Vincent, over het algemeen maken je lenzen het verschil. Uiteraard speelt je camera ook een grote rol. Zoals Vincent aangeeft, gaan lenzen bij niet kapot gaan, heel lang mee! De vraag is alleen of jouw wensen net zo lang mee gaan, je kunt daarom beter een lens kopen, waar je zeker weet dat je nog lang plezier van gaat hebben, ipv dat je die over een paar maanden wilt vervangen.

Mijn advies zou zijn, draai het om, kijk wat je er mee wilt gaan doen, en welke lenzen daar bij passen. vogel fotografie vraagt een andere lens dan landschaps fotografie. Kijk wat er goed is, en wat binnen je budget valt. Kijk dan wat er over is voor een body en zoek in die prijs klasse een body. Uiteraard moet je wel wat over houden.
Ik weet niet wat je er mee gaat doen, maar een leuke range is vaak 18 tot 300mm of zo. Ik zou daarom kijken naar een 18-55 IS en een 75-300 of 70-300. De 75-300 is een wat ouder ontwerp, maar is een prima lens, voor een kleine prijs.
De 75-300 is 140 euro nieuwe tweedehands, moet je die een heel stuk goedkoper kunnen vinden, met stevig onderhandelen is 80 euro wel te halen.
De 18-55IS kost soms maar 90 euro als Bulk, dus geen doos, of een witte doos, dat is gewoon goed, maar ze kopen dan kits in en verkopen de body los. Dat is goedkoper dan los bestellen. De IS is heel veel malen beter dan de 18-55 zonder IS.

Mocht dit nu een setje zijn waar jij iets aan hebt, dan ben je dus 170 euro kwijt, dan kun je in jouw budget zoeken naar een camera van 330 euro.

Het is vakantie, en crisis, dus ik denk dat mensen minder grote dingen kopen, er is dus nog wel wat te onderhandelen op marktplaats.

BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 22:36 
Lid
Fotografie

kijk jouw reacties zijn altijd top om te krijgen en zeker voor een beginneling,je legt alles duidelijk in leken taal uit!

bedankt daarvoor hier kan ik echt wat mee.TOP

BerichtGeplaatst: 28 jul 2009 23:42 
Lid
Fotografie

dank je... er zijn een aantal mensen die vinden dat ik rare dingen zeg??? Ben blij dat je er toch iets aan hebt.

Overigens is mijn advies er 1 die bepaald is door jouw budget, dus dan ga je op zoek naar lenzen die ondanks een lage prijs goed presteren!

BerichtGeplaatst: 06 aug 2009 23:51 
Lid
Fotografie

nou inmiddels heb ik een camera gevonden en het is toch eerst een 400d geworden met nog geen 600 clicks

BerichtGeplaatst: 08 aug 2009 08:45 
Lid

Gefeliciteerd :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp