Niks mis mee hoor, maar deze is weer net wat beter, vooral wat de AF betreft.
Hier zit ook bird-eye AutoFocus op en real time tracking, wat inhoudt dat de camera zich nog veel beter 'vastklampt' aan een bewegend onderwerp.
Aangezien ik actiefotografie en ook vogels leuk vind om te fotograferen, is dit voor mij een welkome verbetering.
Ook weer iets meer megapixels, wat niet ten koste gaat van de ruis, dus met vogels die wat verder weg zitten kun je ook weer wat meer croppen.
De elektronische zoeker schijnt weer wat verbeterd te zijn, vooral een helderder en realistischer beeld.
Het schermpje wat ik nu heb is alleen op en neer te klappen en bij m'n vorige camera was dat veel flexibeler en dat is bij deze A7IV ook zo.
Dat laatste is vooral handig bij fotograferen met een wat lager standpunt op een statief en in portretstand, dus wat ik weleens doe met die Amaryllissen.
Ook zijn de knoppen op de camera wat handiger ingedeeld, kun je het vernieuwde menu in via een touchscreen en nog meer van dat soort wat minder belangrijke dingetjes, maar toch soms wel handig.
De buffer is een stuk groter geworden, waardoor je langer in burstmode kunt schieten, maar dat is voor mij van minder belang, omdat ik bijna nooit meer in burst schiet.
Qua filmen schijnt er ook een flinke stap vooruit gemaakt te zijn, maar ook dat is voor mij van minder belang, want ik film bijna nooit.
En ik zal vast nog wel meer voordelen vergeten zijn, maar alleen die verbeterde AF en meer megapixels zonder kwaliteitverlies zijn voor mij al voldoende om te gaan sparen.
En je start natuurlijk ook weer met een 'verse' camera, wat normaal gesproken ook weer minder kans op problemen geeft.