Bedankt voor jullie reacties.
@Frans, inderdaad ook een vignet gebruikt, voornamelijk om de onscherpe takken rechtsboven wat te maskeren en de lichte plekken daarin wat te dimmen.
Ik snap dat je dit bedoelde met die neus, maar zoals in dat andere topic al gezegd zit er nogal wat verschil in de kleur van de neuzen van de Panters en Luipaarden.
Dit is een vrouwelijke Amoerpanter(een met uitsterven bedreigde soort) in Blijdorp in Rotterdam en die andere is een gewone Luipaard(Panter, geslacht voor mij onbekend) in Burgers Zoo in Arnhem, dus het zijn wel allebei Panters, maar toch ook weer heel anders.
Ik heb bij die andere foto ook niets speciaals gedaan aan de neus en ook op de originele JPEG is de neus net zoiets van kleur, meer zwart dus.
Als je bij de wat meer uitvergrote neus kijkt die ik er later bij hebt gezet dan kun je ook zien dat er toch een wat lichtere kleur op sommige punten doorheen 'schijnt', maar veel minder dan bij deze Amoerpanter.
Als je de originele JPEG of RAW van die foto wilt zien dan moet je even een pb sturen.