.
Ik heb al gezegd dat ik het een mooie foto vind.
Het is knap om met een iPhone (mooie) foto’s te maken, met smartphones in het algemeen.
Ik vind smartphones schitterend om mee te bellen en tal van andere dingen mee te doen, maar ik haat het fotograferen ermee.
Onder fotografen geldt echter het adagium: de beste camera is de camera die je bij je hebt.
Dus soms fotografeer zelfs ik ermee, maar ik zal nooit een hoogvlieger worden.
Die zijn er namelijk wel, hele goeie fotografen van naam.
Loop hier maar eens door heen
.
https://www.eyeem.com/blog/16-mobile-photographers-you-want-to-know.
Om op Ron terug te komen denk ik dat het met de details wel mee valt. Natuurlijk kan er met een echte camera en een goed objectief een betere foto gemaakt worden.
Ik heb alleen een vergelijking qua kwaliteit gemaakt met sommige andere foto’s die hier geplaatst zijn.
Kwaliteit kan je pas goed beoordelen als je kunt inzoomen om de details beter te kunnen bekijken.
.
De geplaatste foto van Telescoop kan vanuit de 900 x 600 pixels door het plusje en de pijltjes bekeken worden tot 3763 × 2509 pixels (7,3 MB).
Als fotograaf stel je je dan kwetsbaar op, want iedereen kan elke afwijking direct zien.
.
Om de vergelijking in kwaliteit te laten zien één voorbeeld.
Laat ik voorop stellen dat ik dit ook een mooie foto vind.
.
viewtopic.php?f=7&t=115945.
Een foto van 600 x 900 pixels (308 KB)
Geen plusje dus verder inzoomen niet mogelijk, dus ook geen details zien.
Als een iPhone al tot de hierboven genoemde waarden kan komen, dan zal een Nikon D850 met een 16-35 daar bovenuit kunnen stijgen.
Helaas in deze vergelijking heeft hij het nakijken en daarmee wij ook.
.
.