Boelo81 schreef:
@Joop, juist fijn wel wat te horen. Ik vind het ook stil qua reacties de laatste tijd en dat wordt niet beter als de vogelaars alleen op de vogels reageren etc. Ik probeer op zo veel mogelijk foto's een reactie te geven, ook bij soorten fotografie waar ik minder mee heb. En dat zal ik dan niet steeds benoemen, maar proberen wel te kijken wat ik prettig of aantrekkelijk aan een beeld vind dan (of niet).
Ik ga ervan uit dat je hier Ron bedoelt.
Ik probeer ook zoveel mogelijk te reageren en niet alleen bij dieren en/of vogels.
Maar ik hou er wel rekening mee wie er wel regelmatig op anderen reageert en wie niet, het lijkt wel of steeds meer mensen alleen hier komen om hun foto's te 'showen' en die verwachten dan ook nog bergen reacties, maar zijn vaak wel te beroerd om op anderen te reageren.
Dan wordt vaak tijdgebrek aangehaald als oorzaak van het niet reageren op anderen, maar als je tijd hebt om je foto's te bewerken, online te zetten, een topic ervoor aan maken en meest binnen een paar uur een tegenreactie kunt geven op je eigen foto, dan heb je ook tijd om op andere foto's te reageren, maar dat is hoe ik erover denk.
Er komen, zoals gezegd, ook foto's hier op het forum waar ik echt niets mee kan en daar reageer ik dan ook meest niet op.
Heel soms probeer ik dan nog een reactie te geven als het iemand is die ook vaak op anderen reageert en dat probeerde ik met mijn eerste reactie op jouw foto hier ook.....je foto opnieuw onder de aandacht brengen, zodat mensen die het wel meer dan mij aanspreekt er misschien ook een reactie op kunnen geven waar jij wel wat aan hebt en dat is in dit geval toch een beetje gelukt.