Als ik nieuwe apparatuur zou gaan kopen zou ik niet meer gaan voor een spiegelreflexcamera, maar toch meer voor de spiegel loze systeemcamera, ik denk namelijk dat de spiegelreflexcamera's er helemaal uit gaan.
Als je 2e hands wilt kopen dan kun je nog wel kijken of je een mooie spiegelreflex tegen komt voor een leuke prijs, het voordeel is waarschijnlijk dat je oude lenzen daar 1 op 1 op passen zonder adapter.
Als je alleen nog een 50mm lens hebt zou ik ook de spiegelreflex vergeten.
Het probleempunt met fotografie als beroep, of erbij als bijverdienste is dat bijna iedereen met een camera loopt tegenwoordig en dat echte kwaliteit door de meesten niet echt gewaardeerd wordt, als het er op het schermpje van de mobiel maar goed uitziet.
Het zal dus niet meevallen om betalende klanten te vinden, het handjevol professionele fotografen dat Nederland nog telt heeft het er ook moeilijk mee om een boterham te verdienen met alleen het maken van foto's en tegenwoordig zie je dus ook in de fotografiewinkels allerlei andere dingen die ze verkopen om nog te kunnen blijven draaien.