Teveel vervagen, zodat het duidelijk zichtbaar is dat er vervaagd is, vind ik ook niet mooi, maar zo'n net, of gaas of zo een beetje vervagen is meest niet veel voor nodig als het al flink onscherp is.
Als het dier te dicht op het gaas zit en het gaas dus te duidelijk in beeld is, dan moet er teveel vervaagd worden en wordt het eindresultaat vaak niet mooi.
Als het dan echt een bijzondere of hele mooie foto/pose is dan loont het misschien de moeite om er een andere achtergrond in te zetten en anders gewoon in de prullenbak laten belanden.
Wat ik ook weleens deed was bijvoorbeeld in Blijdorp foto's maken in de grote vogelkooi(met o.a. Gieren) waar je ook in mag lopen en als er dan vogels bovenin zaten of vlogen dan heb je ook zo'n net in de achtergrond, dan maakte ik als ik uit die kooi was wat foto's van de lucht, dus zonder gaas, dan heb je gewoon de originele lucht zonder gaas en kun je die erachter plakken.....wel er op letten dat je de foto's dezelfde kant op maakt, anders klopt het licht niet meer.