Bedankt Tony en Frans.
@Frans, Ik zal het proberen uit te leggen met een paar foto's....de eerste foto(waar je die mensen ziet staan) heb ik gemaakt vanaf de plek waar ik "de de zittende Gier op een rots" fotografeerde.
De andere dag zijn wij naar de plek gegaan waar je die mensen ziet staan en daar heb ik de rest van de foto's die je hier ziet gemaakt.
Het is een hele grote kloof, waar je dus aan beide kanten kunt komen(is wel een heel andere route) en voor de plek waar ik die vliegende Gieren heb gefotografeerd moet je ongeveer nog 3 kwartier lopen over een smal paadje dat op en neer ging en met rotsen en zo.
De mensen die je dus ziet, die zijn over dat paadje gelopen.
Aan de kant van de zittende Gier moet je ook nog wel een stukje lopen, maar minder ver dan de andere kant.
Je staat daar dus op een soort uitkijkpunt en dat is nog een stuk onder de bovenkant van de kloof, maar je staat wel al een heel stuk boven de helft, de Gieren kunnen dus zowel onder als boven je langs vliegen.
Nou kun je er soms een paar uur staan zonder dat je een Gier ziet, maar vaak zie je ze wel, maar dan zijn ze weer knap ver weg.....het is ook altijd wat.
Alle foto's die ik hier plaats die zijn gemaakt met 600mm, behalve de foto in de begin post, ook de foto van de mensen is met 600mm gemaakt.
De foto's van de Gieren zijn ook nog eens redelijk gecropt(behalve die in de begin post) en de foto's zijn gemaakt met een APS-C camera(omgerekend 900mm dus), dus die kloof ie best wel breed.
Ik hoop dat je na dit verslag dus een beetje snapt waar het 'aparte' standpunt vandaan komt.
Vanaf dit punt heb ik de foto's van de vliegende Gieren gemaakt, dus ook die in de 1e post:

Vale Gier aan de andere kant van de kloof:

Lammergier aan de andere kant van de kloof en dan nog wat hoger: