Ron62 schreef:
Dat croppen van Henry is inderdaad een mogelijkheid waar ik ook aan gedacht had, maar je houdt dan wel veel minder MP's over.
Croppen leidt inderdaad altijd tot minder megapixels. De vraag is of dat erg is. Tegenwoordig leveren bijna alle camera's bestanden af met "meer dan genoeg" megapixels, zelfs als je van zo'n gecropt bestand een foto vergroot wilt laten afdrukken.
Frans schreef:
Een andere mogelijkheid is om op de fullframe een 100 mm objectief te zetten en op dezelfde te blijven staan. De 50 mm op de camera met crop factor 2 gedraagt zich immers als een 100 mm op een fullframe. Je hebt dan 2 vliegen in een klap. Beeldhoek en perspectief zijn dan gelijk. PS De kropfactor wordt over de diagonaal gemeten. Lengte en breedte van de twee sensoren zijn niet precies 1:2. Maar dat doet aan de essentie van het verhaal niet veel af.
Ik wist de cropfactor niet (en had geen zin om die op te zoeken), maar als die inderdaad 2 is, dan moet een 100mm de klus ook kunnen klaren.
telescoop schreef:
...Maar nogmaals: gewoon proberen, doe ik mijn hele leven leven al...
En? Heb je al iets geprobeerd? Zo ja, wat is daar dan uitgekomen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jouw praktische benadering hetzelfde antwoord heeft opgeleverd.

Frans schreef:
...Maar als je liever als titel iets met Kennisquiz zou willen kan dat ook.

Komt er weer een kennisquiz?