Bedankt voor de reacties.
Dat ie wat donker toont dat kan wel kloppen, want dat was een beetje m'n bedoeling, een beetje een 'duister' kasteel ervan maken en vandaar ook de keuze voor z/w.....de kleurenversie toont voor mij veel vrolijker en in kleur is ie ook meest te zien als je op i.net gaat zoeken, ook daarom wat anders geprobeerd.
Ik moet trouwens zeggen dat de donkere delen op m'n het scherm van m'n telefoon er veel donkerder uitzien dan op m'n pc-scherm, want op m'n pc-scherm zie ik nog steeds wat detail erin en op m'n telefoon niet.
Die paal is volgens mij gewoon de vlaggenmast van het kasteel en in dezelfde 'kleuren' als de luiken, zo'n vlaggenmast zie je volgens mij heel vaak op een kasteel en hoort er voor mij ook gewoon bij.
Wat de kadering betreft wilde ik ook een beetje laten zien hoe groot de rots is waarin het kasteel is ingebouwd.
@Joop, nog pittiger???
Zwarte vlek waar jij het over hebt is een gat in de rots en toont hier niet echt als een sensorvlek, of je moet de foto niet bekijken op de grootte wat ie is?
Ik weet dat jij gevoelig bent voor vlekjes en stippen, maar het gaat nu nog ernstigere vormen aannemen dan mijn antipathie tegen ruis.
Ik zal zo de kleurenversie erbij zetten.