frako schreef:
MarcoEOS schreef:
De eerste twee wringen enorm en kijken voor mij niet lekker. Inderdaad missen ze ook wat pit. De derde is wel lekker!
Hoi Marco, kun je aangeven wat je precies vindt wringen. Dan snap ik je beter denk ik?
Het totale lijnenspel lijkt niet in balans te zijn. De rechterkant is redelijk recht, de linkerkant is daarentegen veel schever. Levert een beeld op alsof je een kurkentrekker inkijkt ;-)
En ook de poort zelf klopt gevoelsmatig niet. Als ik een lineaal op de bovenkant van het onderdeel (vlak boven de poort zelf) leg, is dat perfect horizontaal. Maar als ik de lineaal iets naar boven verschuif, naar de dakgoot, dan loopt het hartstikke scheef.
Deels is het inherent aan het bouwsel natuurlijk, maar als foto (die ik "vlak" bekijk) werkt hij niet lekker voor mij. De horizontale en verticale lijnen zijn gewoon te weinig in balans.
Ik heb even heel snel een kleine aanpassing gedaan, waarbij ik de leuning rechter heb gezet. Gewoon om een idee te geven. Ondanks dat het gebouw dan nog steeds niet "klopt", wringt het in het totale beeld minder.
Horizontale uitsnede:

Verticale uitsnede: