Fotosmurf schreef:
Ik heb wel gebruik gemaakt van je raw-file en wat me vooral opvalt is dat je geplaatste foto wel een ongelooflijke crop is van het origineel.
In jouw foto en updates en de update van Wil vind ik er veel magenta inzitten.
Ik heb geprobeerd natuurlijke kleuren te handhaven en een pakkende uitsnede te maken. Maar ook ik kom op een te grote crop uit. Als het je om de vogel gaat zou ik zeggen voor de volgende keer beeldvullend te fotograferen zodat je minder hoeft te croppen.
Zeg maar als mijn poging weg moet.
Kijk zo ziet de merel er voor mij perfect uit. Niet meer te rood/magenta. Dankjewel! En graag laten staan! :-)
Mag ik jouw XMP-file hebben. Daar staan toch jouw wijzigingen in? De CR2 heb ik al. :p
Ik zou persoonlijk de kleuren wel ietsje meer verzadigen. En misschien ietsje meer zwarting. Vooral in de achtergrond. Maar dat is omdat ik van contrast en vette kleuren houd.
Ik zei: te veel rood. Komt voor mij overeen met magenta. Ik heb daartussen bewust geen onderscheid gemaakt. Vermoedde wel dat het magenta was.
Ik heb van deze vogel alleen deze foto, op 11.3m afstand genomen. Op maximale zoom (400mm) zonder teleconverter. Kreeg maar één kans.
Ik was dat objectief nog aan het testen. Was geen succes, heb ik weer verkocht.
Ik ben vorige week, bijna 10 jaar na mijn teleurstelling met de 7D Mk II en de 100-400mm Mk II, bewust van de 70-200mm f4 IS + 1.4x III naar de 150-600mm OS Sport gegaan juist om niet zoveel te hoeven croppen, altijd weer. En van 21MP naar 45MP. Dat zou in theorie enig verschil in het croppen moeten maken. ;-)