In het riet
Gisteren weer met m'n vrouw een rondje wezen fietsen, dit keer in de buurt van de Nieuwkoopse Plassen.
De camera gaat bijna altijd mee in de fietstas, want je weet maar nooit en dit keer een Purperreiger een beetje goed erop kunnen zetten.
We waren er al twee tegen gekomen, maar die vlogen al weg voordat ik ernaar keek(bij wijze van

), laat staan dat ik tijd had om m'n camera te pakken.
Aan het eind van de fietstocht even voor 19:00 uur, toen het licht ook mooi werd, zag ik er weer één zitten, een stuk verderop niet al tever van het pad waar we op fietsten.
Zat ook een Zilverreiger en die zat dichterbij, dus eerst die maar erop gezet en toen voorzichtig door gefietst naar de Purperreiger....was bang dat ie gelijk weer weg zou vliegen als we erlangs fietsten, maar het viel mee.
Ik wilde eerst erlangs vanwege het licht en de kant die ie op keek en gelukkig dus gelukt, daarna heel voorzichtig de camera gepakt en in het gras gaan zitten.
Kon nog redelijk wat foto's maken voordat ie toch weg vloog en had al eens eerder een Purperreiger gefotografeerd, maar dat was eigenlijk van veel te ver weg.
Best wel blij mee, want ik ben eigenlijk niet zo van verschillende soorten vogels, maar een aantal soorten zou ik toch graag nog een keer netjes vast willen leggen en daar zat deze ook bij.
1/1600, F/9, ISO-800, 840mm