Ik zal binnenkort proberen te kijken of ik een beetje vergelijkbare foto's van beide camera's kan vinden....exifs heb ik daar altijd bij en aan de hand van de brandpuntafstand kan ik meest ook wel zien welk objectief er gebruikt is en anders is dat volgens mij in Bridge wel terug te zien, Frans.
@Peter, zoals gezegd is mijn ervaring dat je met een full frame ook meer kunt croppen waarbij je minder kwaliteit verliest dan met een crop camera, dus die meer mm's is dan niet echt nodig.....alleen als je wilt uitvergroten moet je er wel voor zorgen dat je genoeg pixels overhoudt.
Ik heb nu ook een A7IV en die heeft 33mp i.p.v. de 24mp van de A7III(de A6700 heeft 26mp als ik het goed heb) en dat is ook wel lekker met kleine vogeltjes en zo, omdat je makkelijk wat meer overhoudt.
Ik weet natuurlijk niet hoe die A6700 is, want dat is ook een andere sensor, maar ik verwacht ook minder details dan met bijv. een A7III.
A6700 kost nieuw ook €1400,- zag ik net en ik denk dat er daar nog niet veel van op de 2e hands markt te verkrijgen zijn, maar sinds de A7IV uit is zijn er wel veel A7III's 2e hands te koop aangeboden voor prijzen van net boven de €1000,-.
De RX10 ken ik wel en is een leuke camera met een groot bereik en toch ook nog knap lichtgevoelig(F/2.8-4), ik heb zelf een RX100 M5 gehad en die heeft dezelfde 1" sensor en met dat kleine ding heb ik best wel leuke en mooie foto's gemaakt.
Ik lees wel vaak dat je met een RX10 M4 erg op de ISO moet letten, dat had ik met de RX100 helemaal niet.
Tijdens het fotograferen van rockconcerten heb ik daar regelmatig ISO-1600 en zelfs ISO-2000 mee gebruikt en dat zag er nog steeds redelijk goed uit vond ik.
M'n oude A77II(cropcamera) kon minder goed met hoge ISO's omgaan in ieder geval, ISO-400 was eigenlijk meest al de max bij die camera.