Het is 19 jul 2025 22:56

Fotografie in het nieuws,
begeleidende foto's niet groter dan 600 pixels aan langste zijde

Auteur R.I.P. zoom forum?
 R.I.P. zoom forum?
BerichtGeplaatst: 28 aug 2024 07:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Aangezien er hier ook veel mensen zitten die ook actief zijn (waren) op het forum van zoom even deze mededeling, deze ochtend kreeg in dit te zien op het forum van zoom
beste Forumleden, bedankt voor het gebruiken van ons platform. Door het beperkte gebruik in combinatie met aanhoudende spam, zijn we helaas genoodzaakt het forum te sluiten. Groet, Redactie Zoom.nl
Hieruit begrijp ik dat het definitief uit is met dat forum.
De aanhoudende spam kan ik me in vinden maar beperkt gebruik ... er zijn veel leden weggelopen zullen ze bedoelen. Hopelijk gaan ze bij zoom nu wel de spam op de fotopagina degelijk aanpakken want er is nu geen plek meer om daar over te klagen ...

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 R.I.P. zoom forum?
BerichtGeplaatst: 28 aug 2024 08:58 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Ik zag het net ook, jammer... Zouden ze Zoom (waar je foto's plaatst) dan ook gaan sluiten? Daar kom je ook steeds veel spam tegen.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 R.I.P. zoom forum?
BerichtGeplaatst: 28 aug 2024 11:38 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Steeds meer fora sluiten de deur. Zowel nationaal als internationaal, denk aan POTN.

R.I.P. zoom forum?
BerichtGeplaatst: 28 aug 2024 11:56 
Lid
Fotografie

Je zag ook al hoe laks het zoom forum omging met aanpakken spam. Veel mensen zijn afgehaakt. Achter zoom foto's zit nu geen echt verdienmodel. Als dat niet veranderd dan gaat denk ik daar de stekker ook uit.

Wel jammer want ik kijk graag op zoom foto's.

R.I.P. zoom forum?
BerichtGeplaatst: 28 aug 2024 12:39 
Lid
Fotografie

Ik was een fervent gebruiker/bezoeker van "forum.zoom.nl" omdat men direct al op de hoofdpagina terecht kon met allerlei vragen en/of opmerkingen omtrent fotografie in al zijn aspecten.
Voor het posten van foto's kan/kon met terecht op "zoom.nl" waar men dan ook eventueel zijn opmerkingen/commentaren op die foto's kon/kan plaatsen. Het Forum zelf was daar niet zozeer voor bedoeld.
Maar even aansluiten op Ingrid_b. Het likt mij een soort van zelfmoord als Zoom.nl zijn website gaat sluiten, daar een beetje zelfrespecterend fotografie tijdschrift eenvoudig weg in deze tijd niet meer zonder eigen website bestaansrecht heeft.

Ik zal "Forum.Zoom.nl" gaan missen. :( :cry

R.I.P. zoom forum?
BerichtGeplaatst: 28 aug 2024 13:53 
Lid
Fotografie

Botje schreef:
Maar even aansluiten op Ingrid_b. Het lijkt mij een soort van zelfmoord als Zoom.nl zijn website gaat sluiten, daar een beetje zelfrespecterend fotografie tijdschrift eenvoudig weg in deze tijd niet meer zonder eigen website bestaansrecht heeft.

Ik zal "Forum.Zoom.nl" gaan missen. :( :cry

Om eerlijk te zijn heb ik mijn abo op Zoom (magazine) opgezegd (ivm tijdgebrek om te lezen). Over het algemeen vond ik het forum wel prettig om even snel een vraag te stellen en ook vrij snel een antwoord te krijgen. Ik zal het forum dus zeker ook missen.

R.I.P. zoom forum?
BerichtGeplaatst: 28 aug 2024 14:01 
Lid
Fotografie

Het meeste is al gezegd hierboven. De laatste periode veel reclame gezien voor Zoom Academy, Daar kan blijkbaar nog wat aan verdiend worden, hoe lang nog? Als het niet oplosbare spamprobleem de reden is kunnen ze Zoom binnenkort ook sluiten. Ik vind dat ze bij de uitgever achter Zoom te makkelijk het besluit tot sluiten genomen hebben en dat ze zichzelf daarmee een brevet van onvermogen hebben gegeven.

R.I.P. zoom forum?
BerichtGeplaatst: 28 aug 2024 15:35 
Lid
Fotografie

Gietjedo schreef:
Als het niet oplosbare spamprobleem de reden is kunnen ze Zoom binnenkort ook sluiten. Ik vind dat ze bij de uitgever achter Zoom te makkelijk het besluit tot sluiten genomen hebben en dat ze zichzelf daarmee een brevet van onvermogen hebben gegeven.

Er zijn door de forumleden verschillende mogelijke oplossingen aangedragen voor het spam probleem waar ze duidelijk niet 'aan' wilden en als ze het nu hier bij laten dan gaat het spam probleem op de fotopagina ook niet opgelost worden. Voor de feedback ga ik ook niet meer naar de fotopagina, het toch enkel mooi of een like, echte feedback krijg je er ook niet. Heb het idee dat ik daarvoor hier beter zit

R.I.P. zoom forum?
BerichtGeplaatst: 28 aug 2024 15:37 
Lid
Fotografie

Ja, natuurlijk zit je hier beter :D

Hier krijg je wel prima feedback waar je wat van kan opsteken :up

Laatst bijgewerkt door RGS op 28 aug 2024 15:38, in totaal 1 keer bewerkt.

R.I.P. zoom forum?
BerichtGeplaatst: 28 aug 2024 15:38 
Lid
Fotografie

Ja, de één zijn dood is de ander zijn brood ;-)

Wat ik wel bijzonder vind, is dat er blijkbaar geen aankondiging vooraf is gedaan, maar dat het in één klap "de stekker eruit" is. Dat vind ik niet zo netjes.

R.I.P. zoom forum?
BerichtGeplaatst: 28 aug 2024 20:51 
Lid
Fotografie

Tja, het was natuurlijk altijd al een beetje halfslachtig: Voor het forum moest je een apart account aan maken, het waren in feite twee aparte sites. Daarmee heb je een drempel voor deelname. En als je dan weet dat internetforums (heb er zelf ook lang één gehad) het ontzettend moeilijk hebben door de concurrentie van met name Facebook, dan is het niet zo gek dat er niet heel veel gebruikers waren. En velen van die weinigen zijn inderdaad weggelopen vanwege de spam waar niets aan gedaan werd.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp