Update van Frans is wel een flinke verbetering qua helderheid, maar vind ik nu wel iets te warm/geel/rood hier op mijn scherm.....ik denk aan iets er tussenin qua kleur?
@Jan, ik snap niet helemaal wat je bedoelt met die 1900 pixels, de foto die je geplaatst hebt is bijna 4000 pixels aan de korte zijde volgens mij.
Maar ik doe het altijd zoals ik hierboven zei bij postimages, dus foto in de gewenste grootte uploaden, dan op het kleine fotootje wat je te zien krijgt klikken, dan op de foto die je dan ziet klikken met vergrootglaasje, dan rechts klikken en "adres van afbeelding kopiƫren" en die link tussen de IMG-tags zetten op het forum.
@Joop, als je een RAW-bestand ontruist in Camera Raw, dan kun je dat inderdaad via Ari doen en dan zal ie automatisch het gedeelte wat scherp is minder ontruisen dan het onscherpe gedeelte waar vaak ook meer ruis in te zien is.....dus als het goed is blijf je in je onderwerp(hier het paard met ruiter) meer details zien dan in de rest van de foto.
Ik heb dus het idee dat Jan de foto niet via Ari heeft ontruist, omdat ook z'n onderwerp wat gladjes(weinig details) toont, maar misschien zat er wel zoveel ruis in dat Ari het ook niet beter kon?

Fotosmurf schreef:
Ik kijk ook kritisch en kom tot de conclusie dat het donkere gedeelte opspattend modderwater is.
Dat denk ik ook.