wilw schreef:
... in de opdrachtomschrijving staat dat je helemaal uit je plaat mag gaan
En daar wordt gretig gebruik van gemaakt

Ab, best wel verrassende bewerking, waarin ik de combinatie van het behoud van het origineel en het toch helemaal uit elkaar trekken zeer geslaagd vind.
Gerard, de meest natuurgetrouwe bewerking. Ik denk dat het er in werkelijkheid precies zo uit ziet, als het menselijk oog de kleurreflecties van de diverse lichtbronnen corrigeert.
Harry, je hebt er een soort gebouw van gemaakt, met poort en raam. Het plein ervoor mag van mij iets minder prominent, maar fraai zoals je het beeld weer helemaal naar je toe trekt.
Petra, mooi zoals je met minimale handelingen toch een apart effect weet te vinden.
Jan, je resultaat slaat eigenlijk nergens op maar ik krijg er toch een flinke grijns van op mijn gezicht.
Herman, de kleuren subtiel bewerkt en je crop en rotatie geeft voor mij extra diepte in het resultaat.
Ahum, vooral de kleuren zijn heerlijk naar de pure helderheid gehaald, mooi gedaan. Jammer dat het fraaie origineel nauwelijks ter zake doet hier, maar dat is in een creatieve oefening eigenlijk geen probleem.
Frans, door je kleurbehandeling en het blauw verven van het plankje is dit toch wel een apart resultaat geworden wat een leuk Oekraiens tintje heeft.
Wil, heel veel warmte in het beeld gebracht, uitsnede bevalt me ook wel.
Peter K, je zit in de trein met Ab, Ahum en Jan en jullie morfen er lekker op los. Deze is toch weer heel anders maar ook een mooie illustratie van wat je allemaal aan creatiefs kunt doen met de huidige fotobewerkingsoftware.
Mijn eigen invulling:
Ik zit een beetje tussen Herman en Wil in, denk ik
Foto rechtgezet, witbalans aangepast behalve in de achtergrond, beeld geroteerd, gespiegeld, gecropt en beetje uitgerekt om vierkante compositie te verkrijgen, kleuren verzadigd, het "lekken" van het licht naast de "vuurpoel" verwijderd en de kleur van het voormalige plafond aangepast en donker gemaakt, licht en contrast aangezet, en vignet aangebracht vnl. aan de linkerkant. Oja, ook nog dopje in de vuurpoel verwijderd.