Het is 15 mei 2025 15:15

Auteur nwe DSLR, extra compact, of walk around lens
 nwe DSLR, extra compact, of walk around lens
BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 15:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo
Ik ben dus in het bezit van een 350D, met een Sigma 70-200, Tamron 28-75 en nog wat andere minder gebruikte lenzen.

Nu wil ik heel graag over niet al te lange tijd een andere body (lees een jaar) dit omdat ik van snufjes houdt, maar ook omdat ik hier en daar hoop op betere resulataten. Dat zal tegen die tijd dan de 50 of 60D worden.

Nu ben ik niet heel rijk, en daar komt het probleem, ik merk namelijk dat ik op vakantie bij dagjes weg een DSLR niet practisch vind! Als ik een dagje naar een dorpje ga loop ik altijd met een rugtas rond, met 3 lenzen waartussen ik continu wissel. Het schiet niet op, het is nogal diefstal gevoelig. Voorbeeldje afgelopen vakantie naar de kust geweest, lang stuk wandelen met 35 graden, om het dorp Cassis in te komen, tasje van 5 kilo wordt wat irritant. rondje door het dorp, foto's maken, bloem met de 70-200, kerk met de 10-22 (leen ik vaak) en mensen met de 28-75, wisselen tot je stof ziet! Even een lunch gedaan, en op naar het strandje. maar mijn auto stond 5 km buiten het centrum. dus camera mee nemen naar het strand, ik wilde daar ook foto's maken. Maar dan kan ik dus nooit even samen met mijn vriendin gaan zwemmen, en we snorkelen graag.

Om al die redenen wil ik graag een wat kleinere weg te stoppen compact camera, daarbij moet die wel goede resultaten bieden en goed bereik hebben. (28-200 mm). Het liefst dus een super compact, maar dan wil ik hem wel graag ook mee onderwater nemen.

Een andere optie zou natuurlijk zijn een goede walkaround lens. Maar bestaan er betaalbare goede lenzen met een bereik van 28-200? Ik wil wel iets inbouten aan praktisch gebruik, maar eigenlijk mag dat echt niet teveel zijn. Diefstal gevoeligheid blijft bij alle camera's een probleem, maar als ik een walkaround neem met mijn oude cam, dan scheelt dat toch een flinke hoeveelheid florijnen dan wanneer mijn hele tas wordt meegenomen!

Wat zouden jullie doen in mijn geval? welke keuze zouden jullie maken, en waarom?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 15:19 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Voor alles is er een oplossing ;)
http://www.sigmabenelux.com/sigmaproduct/product/pid/44/pn/18-250-35-63-dc-os-hsm
of deze:
http://www.sigmabenelux.com/producten/2/objectieven/12/tele/1/sigma/25/18-200-35-63-dc-os

Groet,
Ed

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 15:45 
Lid
Fotografie

Ik wist dat er zoom lenzen zijn met zo'n groot verbruik. Nu doet de minimale diafragma van 6.3 bij mij het ergste vermoeden!
Dus ik hoor in dat geval dan ook graag ervaringen! Want ik wil het beste dat betaalbaar is natuurlijk!

BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 20:18 
Lid
Fotografie

Panasonic Lumix wat voor je?

BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 20:31 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Nagtie schreef:
Nu wil ik heel graag over niet al te lange tijd een andere body (lees een jaar) dit omdat ik van snufjes houdt, maar ook omdat ik hier en daar hoop op betere resulataten. Dat zal tegen die tijd dan de 50 of 60D worden.

Het ligt niet alleen aan de juiste/goede materialen. Het is altijd de fotograaf die de foto maakt ;)

Ik denk dat ik gewoon voor een goede walkaround lens zou gaan zodat je gewoon niet veel hoeft te wisselen. Maar ik zou niet weten wat er op dit moment allemaal voor mogelijkheden zijn binnen jouw prijsklasse waarin je zoekt...

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 21:42 
Lid
Fotografie

Lianne schreef:
Nagtie schreef:

Het ligt niet alleen aan de juiste/goede materialen. Het is altijd de fotograaf die de foto maakt ;)

Helaas kan ik je niet tegen spreken, ik weet het.
Ik hoef natuurlijk mijn voornemen voor aankoop niet te verdedigen, maar ik mis op mijn camera in de studio spot belichting, ik heb last van ruis ook bij 100 iso, en ik heb nu al 2 dode pixels. En jah ik geef het toe ik wil ook wel snufjes!

BerichtGeplaatst: 26 aug 2009 12:15 
Lid
Fotografie

Ik heb meerdere compacts hier liggen en recent een 18-200mm aangeschaft. Eigenlijk is het allemaal een compromis en moet je niet verwachten dat je dezelfde resultaten boekt met deze apparatuur wanneer je dit vergelijkt met een kwalitatief goede DSLR met goede kwaliteit lenzen en een goede flitser.
Ik heb geen spijt van mijn compact aanschaffen en de 18-200 lens, maar gebruik deze alleen als het niet anders kan...

BerichtGeplaatst: 03 sep 2009 22:17 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik heb op vakantie altijd veel plezier van mijn Nikon 18-200mm VR 3,5 - 5,6.
(Maar sinds afgelopen maand wil ik 'm ook wel doorverkopen:
http://www.photodrome.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=12379 :angel )

Vorige week heb ik de Canon Powershot G10 gekocht, om dezelfde reden die je zelf noemt, om gewoon gemakkelijk mee te kunnen nemen, en toch goede foto's te kunnen maken (in RAW is mogelijk).
Er schijnt een onderwaterhoes voor verkrijgbaar te zijn, maar dat lijkt me wel spannend!

BerichtGeplaatst: 04 sep 2009 00:01 
Lid
Fotografie

Dank je. Ik heb nu wel een onderwater camera tot 40m of zo.

Ik denk dat ik eerst maar ga sparen voor een vervolg camera, en dan kijken voor een goede super zoom...

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp