Ik denk het ook Joop.
Ronald en Bert ook bedankt.
Hoi Bert, dit was bij de parkeerplaats van de Rietputten, maar de Rietputten is niet meer wat het geweest is en de oude parkeerplaats is ook weg(door de tunnel die er nu ligt) en dus ga je de Rietputten nu in vanaf de andere kant als voorheen.
Was er al een aantal jaren niet geweest, vanwege de aanleg van die tunnel, maar wilde nu wel weer es kijken of het nog wat was.
Ze zijn er nog steeds niet klaar en nog steeds met buldozers en graafmachines bezig en het lijkt erop dat er ook een soort weg komt vlak langs de Rietputten.
Er zat nu al geen enkel klein vogeltje meer in het riet(voor zover m'n vrouw en ik hebben kunnen zien) en ik denk dat daar voorlopig ook geen verandering in zal komen.
Toen we vanaf de parkeerplaats de weg overstaken zagen we al wel een Torenvalk vrouw zitten in een boom en toen we in de Rietputten liepen kwam er nog een Buizerd voorbij vliegen en ook nog een Havik in de verte.
Die Buizerd heb ik later nog erop kunnen zetten toen ie op een berg grond naast het spoor zat, maar ook deze was vrij schuw en vloog weg toen ik wat dichterbij probeerde te komen en ik was nog best wel ver weg......toch nog wel redelijk erop kunnen zetten met 840mm, dan ben je weer blij met de teleconverter.
Toen we weer bij de parkeerplaats waren zag ik een soort van lage uitkijktoren en omdat het vlakbij was toch even erop gelopen.
En toen zag ik dit Torenvalkje weer zitten in een boom en heb vanaf de uitkijktoren wat foto's gemaakt en één daarvan is de andere foto van dit Torenvalkje, met de herfstkleuren.
Op een gegeven moment zat m'n vrouw te seinen dat ze naar huis wilde, die zat ergens beneden op een muurtje met de hond, dus toen liep ik nog even richting de TV en maakte nog wat foto's.
Dit was één van de laatste foto's voordat ze op vloog naar een boom een stukje verderop, hij is dus niet vanuit de auto gemaakt, maar lopend, ze bleef beter zitten dan de Buizerd en is dus best wel gewend aan mensen denk ik, maar dit is ook wel, een flinke crop.
Ik heb 'm ook met wat meer ruimte, vooral aan de onderkant(2x3), maar vond dit toch mooier vanwege de saaie achtergrond.
De vrij lage uitkijktoren(foto van internet

):