Het is 20 okt 2025 16:16

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur ~Kickboksen~
 ~Kickboksen~
BerichtGeplaatst: 19 okt 2025 12:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
1.Fotografie

2. Fotografie

Gisteren naar een kickbokswedstrijd gegaan, man dat je dit een leuke sport vindt! Onder zeer moeilijke omstandigheden, zeer donkere omgeving de foto's gemaakt Met iso 10000 zijn deze opnames gemaakt, uiteraard levert dit veel ruis op. Opnames zijn bewerkt en behalve ruis verminderen en uitsnede maken niet zoveel aangedaan. Door de verlichting in de ring kreeg ik te maken met rare verkleuringen/strepen op de foto. Zie linker persoon in opname 1, zou ik dat een volgende keer kunnen voorkomen? Als men tips heeft hoor ik ze graag.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 ~Kickboksen~
BerichtGeplaatst: 19 okt 2025 14:19 
Moderator
Fotografie

Geslacht: Man
Lijkt me zonder flits onoplosbaar eerlijk gezegd. Kijk naar het licht op de hoofden, toch altijd het eerste waar je naar kijkt. Op f1 zit het hoofd van de linkerman vol in het licht maar zijn bovenlijf juist niet, ziet er raar en niet fijn uit. In f2 is dat precies omgekeerd, ook heel vervelend. Hoe wil je dat oplossen zonder licht erbij? Hooguit kun je een keer mazzel hebben dat ze net goed in het licht staan ...

P.S. Vraag me ook af waarom mensen dit een leuke sport vinden, maar goed, dat geldt ook voor padel ;)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~Kickboksen~
BerichtGeplaatst: 19 okt 2025 21:10 
Lid
Fotografie

Lastig hoor met zo weinig licht.
En ik denk dat flitsen niet is toegestaan bij wedstrijden.
Misschien kun je in de nabewerking nog wat doen met selectief oplichten?

Profiel op dit foto forum
 ~Kickboksen~
BerichtGeplaatst: 19 okt 2025 21:16 
Moderator
Fotografie

Lijkt me een hele moeilijke sport om te fotograferen maar ik denk wel hoe hoger het niveau hoe beter de omstandigheden.

In foto 1 vind ik het erg jammer dat je eigenlijk net een fractie te vroeg bent. Een fractie later had je een mooi beeld van de impact opgeleverd.

Vind het ondanks de hoge iso toch mooie sportbeelden en de personen zullen er zeker blij mee zijn.

Ik denk dat je veel flair in je lens hebt omdat je naar boven fotografeert naar het licht toe zeg maar.
Ik denk dat het op te lossen is als je op gelijke hoogte kan staan maar dat zal niet mogelijk zijn denk.

~Kickboksen~
BerichtGeplaatst: 19 okt 2025 23:21 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Flitsen? Nee dat is niet toegestaan tijdens de wedstrijden. Ik zal het moeten doen met het bestaande licht. De bewegingsruimte is ook beperkt, je kunt alleen maar staan in één van de twee hoeken. De andere twee hoeken zijn bedoeld voor de coaches.
De ring is denk wel een meter boven de grond. Op de vloer van de ring staan; nee dat gaat ook niet. Dus kreeg ik inderdaad te maken met naar boven toe fotografen, naar het licht toe.
Later zag ik een soort kist staan waar de speaker telkens op en af ging om de spelers aan de kondigen. Ik had daar moeten staan, had ik even moeten vragen. Volgende keer doe ik dat, dan sta ik meer op ooghoogte.

Ik heb juist niet de beste foto's geplaatst met het oog op de probleempjes waar ik tegenaan liep duidelijk te maken.

Smurf ik kan je niet volgen; hoe hoger het niveau hoe beter de omstandigheden?

~Kickboksen~
BerichtGeplaatst: 20 okt 2025 00:39 
Moderator
Fotografie

ArtenCo schreef:
Smurf ik kan je niet volgen; hoe hoger het niveau hoe beter de omstandigheden?

Wat ik er mee bedoel en zal jou niet vreemd zijn maar het scheelt bijvoorbeeld wel als je bijvoorbeeld naar een gymzaal gaat om turnen te fotograferen of je dan naar de club van je buurmeisje/jongen gaat of dat je de profs gaat vastleggen. Dan zijn de lichtomstandigheden vaak toch beter.

Of ik een voetbalwedstrijd in de avond van Vitesse delft probeer vast te leggen bij 4 kaarspitjes op de hoeken van het veld of dat ik het ADO Den Haag stadion sta qua verlichting.

~Kickboksen~
BerichtGeplaatst: 20 okt 2025 11:04 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ondanks het belabberd licht vind ik dat je het er wel meer dan behoorlijk vanaf gebracht hebt :up foto 2 vind ik de beste :)

Mvg Yves

~Kickboksen~
BerichtGeplaatst: 20 okt 2025 11:19 
Lid
Fotografie

Zo te lezen heb je bewust geprobeerd een goed standpunt te vinden.
Vind de resultaten fraai.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp