Wauw, nou als ik daar niet wijzer van kan worden weet ik het ook niet meer, dank je voor de info en de moeite!
Ik heb nog wel eens wat moeite met engels in de zin van termen begrijpen enzo, dus ga dit van de week eens op m'n gemakje eens doornemen.
Henry schreef:
Mido, ik zie dat je fotografeert met een NIkon en dat is natuurlijk goed

Nee zeker op dit moment heb ik geen moeite met minder snelheid, het is puur het bedrag omdat ik echt 0,00000 begrijp en weet wat je met een flitser kan en waar ik op zou moeten letten om er leuk mee uit de voeten te kunnen.
Zo heb ik pas afgelopen aug m'n dslr durven aanschaffen nadat ik al een tijdje met een hybride camera heb mogen spelen en op cursus ben gegaan en ontdekken wat er zo'n beetje mogelijk is en wat ik zelf er mee kan.
Zo ook dit idee om een niet al te dure flitser aan te schaffen, eigenlijk puur om eens te "proeven" en te ervaren waar ik op moet letten mocht ik ooit een goede aan willen schaffen.
Het liefst ga ik alvast spelen met een instelbare, maar qua prijs liggen die hoger en daarnaast kan de slave flitser sowieso los van de camera gebruikt worden (al zit je dan wel weer met het afgaan van de cameraflitser), maar daarom gok ik mijn kansen hoger op slave flitser.
lvangaal schreef:
sorry, ik bedoelde de philips 38CT (dus letters en cijfers andersom). soms zijn ze op marktplaats te koop.
er staat nu een philips 31CT te koop (op marktplaats, verkoper in Apeldoorn), maar ik weet niet zeker of die slave-mogelijkheden heeft.
Thx voor je reactie,
De 38ct krijg ik ook weer veel scanners te zien, maar de 31ct krijg ik idd 2 keer marktplaats te zien, idd ook die uit apeldoorn.
Maar begrijp ik nou dat dit een instelbare flitser is, maar dat instelbare ook slave mogelijkheden hebben?
Bij beide advertenties staat er geen prijs bij...wat zou een redelijke prijs zijn voor deze flitser en kan deze wel los van de camera dan, want hij heeft geen beweegkop waar ik bijv naar het plafind kan richten als hij alleen vast op camera kan.
En last but not least; zit ik niet vast aan een bepaald systeem die de flitser zou moeten hebben om op m'n camera te kunnen functioneren? (ik heb nikon D60)
Sorry voor al die vragen, ik heb echt geen idee....