lena shoot schreef:
Hallo,
Deze heb je toch knap gevangen hoor!!!

hij staat er netjes en scherp op!
Mag ik vragen op welke afstand je deze hebt kunnen benaderen en met hoeveel mm je hem gevangen hebt??
Bij ons in de buurt vliegt er ook "zoiets" rond maar die zit zo ver en hoog dat ik amper kan zien wat het is, benaderen zit er helaas niet echt in
Greets
Lena
Hallo Lena,
Je vraag was, op welke afstand kun je de vogels benaderen. Dat is natuurlijk verschillend, maar het is belangrijk als je een roofvogel ziet, dat hij/zij je niet gelijk aan kijkt als jij hem nadert. Dit is het moeilijkste, kijkt hij je wel aan dan rij ik meestal iets voorbij hem met een normale snelheid niet te langzaam dan vliegen ze gelijk weg. Wel al je camera op je schoot en je ramen open. Ben je voorbij hem gelijk stoppen camera pakken en klikken maar. Het is wel belangrijk dat je de motor van je auto uitzet en dat je geen gevaar bent voor het verkeer om je heen. Kijkt hij je niet aan dan al met je raam open natuulijk en je camera in de aanslag en dan heel langzaam de vogel benaderen, ik heb zelf vaak al mijn camera op een rijstzak liggen tussen mijn spiegel en raampost en als ik denk dit is een mooie afstand zet ik mijn motor van de auto uit en maak foto's. Als dat gelukt is probeer ik hem nog dichterbij te naderen. Door gewoon weer te starten en dichterbij te rijden.
Ik kan ze wel af en toe tussen de 7 en 10 m benaderen. En als je geluk hebt wel dichterbij met het voorbij rijden, maar dan vliegen ze vaak wel gelijk weg, dus snel zijn.
Ik gebruik zelf een 400mm lens.
Gr Dennis