Het is 27 jul 2025 05:09

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur zwart op zwart en vlekken
 zwart op zwart en vlekken
BerichtGeplaatst: 04 nov 2009 22:45 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
mido schreef:
Thx voor het meedenken/kijken!

@ storm;
Exif = F10 iso s1,3
Low key zal het ongetwijfeld niet zijn ik zit niet voor niets op cursus :P , naast dat ik de definitie lastig vind en de meningen er over verdeeld blijken te zijn, gaat het ook niet zo zeer om deze definitie.
Het gaat in eerste instantie om de opdracht die ik heb (oke onder de noemer low en high key, maar inhoudelijk is het;) zwart op zwart en wit op wit fotograferen, uiteraard mag ik daar best wat van afwijken zoals ik hier doe met de witte dobbelstenen ertussen, maar ik moet wel onderbelichten om het zwart zwart te krijgen...ongetwijfeld dus niet goed.....en daar ligt mijn vraag dus ook; wat doe ik niet goed waardoor ik het zwart niet zwart krijg als ik niet onderbelicht en als ik wel onderbelicht, waardoor ik de vlekken krijg die ik in mijn beeld te zien krijg als ik met de d60 schiet en aanzienlijk minder tot praktisch niet als ik mijn hybride camera schiet.

@mischa, oke, dus mss dat daar dus ook wat mee speelt; het scherm....al blijf ik het vreemd vinden dat er ook verschil zit tussen de resultaten die ik op mijn scherm zie van mijn camera's in dezelfde licht omstandigheden en camera instellingen en dan ook nog eens mindere resultaten van mijn dslr met veel vlekken.
Maar goed, ik ga de foto anders maar eens uitprinten, wie weet is het dan toch alleen mijn scherm.
Het is niet omdat je zwart papier gebruikt dat dit papier zich als zwart gedraagd. Volgens mij reflecteerd het papier het wit licht van de dobbelstenen en hangt het dan af welke monitor dat je hebt, gecallibreerd of niet ouderdom enz enz.
Als ik recht sta en de foto van bovenaf bekijk dan zie ik ook zeer vaag de schakeringen in het zwart die ik bij mijn bewerking naar voren heb gebracht. Bekijk eens hoe je voor uw scherm zit of hangt.
Juimper BB

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 zwart op zwart en vlekken
BerichtGeplaatst: 05 nov 2009 11:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Het doet het niet alleen bij de witte voorwerpen, ik heb ook met zwart geprobeerd waar je ook deze vlekken krijgt, het zal ongetwijfeld zijn dat het zwart ook wat reflexteerd, maar ik denk eerder dat er iets bij het onderbelichten ligt en icm mijn camera, het blijft vreemd dat het verschil in camera gebruik zo groot is.
Bij nadere bestudering blijkt mijn zithouding geen probleem te vormen en blijk ik niet naast of boven mijn scherm te zitten, maar er gewoon recht voor :rof

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2