Diebe schreef:
Was van mij ook niet negatief bedoeld de opmerking over kosten bedoelde alleen aan te geven dat er verschillende lijnen lopen over wie aan betaald en dat is afhankelijk van hoe de vraag tot stand is gekomen
voorbeeld 1
Fotograaf wil graag foto´s maken van jongedame in bikini > fotograaf betaald
voorbeeld 2
Jongedame wil model worden en heeft daarvoor foto's nodig en huurt fotograaf > model betaald
en zo'n modellendag is beetje van beide
Voorbeeld 1 klinkt mij een beetje als een "fotograaf" met andere (verkeerde) doelstellingen.....(Met name omdat het voorbeeld een model in bikini is)
Ik denk meer dat de fotograaf betaalt als hij een opdracht heeft voor een bedrijf en daar een model voor nodig heeft.
En ben je een fotograaf met een reputatie die zijn sporen verdient heeft en er komt een model bij jou voor foto's voor haar portfolie, dan zal ze daarvoor moeten betalen.
Op dit soort dagen is het volgens mij een situatie om er beide wijzer van te worden.
Fotograaf wil foto's voor zijn portfolie en model ook.
In welke kleding (of zonder kleding) heeft naar mijn mening niks te maken of de fotograaf wel of niet betaalt.
Maar goed, ik denk dat je het ook niet zo bedoelt, maar ik wilde het toch even verhelderen

Niet negatief bedoelt dus