Het is 24 mei 2025 00:41

Auteur batterijgrip en flitskabel voor nikon d60
 batterijgrip en flitskabel voor nikon d60
BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 15:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik heb een nikon d60, nu wil ik een batterijgrip gaan aanschaffen omdat ik sinds kort een sb600 heb en merk dat verticaal flitsen me het gevoel geeft houvast te missen.
Nu heeft nikon zelf deze optie niet, andere merken wel.
In amerika zag ik er een (omgerekend) voor zo'n 33 euro, nu is mijn vraag vooral aangezien ik een beetje een schijterd ben en bang ben dat ik mijn camera kan vernaggelen met spullen die niet van nikon zelf zijn zeg maar....of zo'n grip van welk merk dan ook kwaad kan? Ik dacht eerst van niet, maar aangezien sommige grips ook infrarood hebben vraag ik me af in hoeverre een grip nou wel of niet communiceerd met een camera.

Tweede vraag:
Ik ben nog niet helemaal zo ver, maar voor de nabije toekomst wil ik toch wel hiermee aan de slag;
M'n d60 blijkt niet draadloos te kunnen flitsen en je hebt van die kabels waarmee de flitser wel direct in verbinding staat maar toch een afstand van je camera af kan.
Aangezien ik inmiddels heb begrepen dat je met flitsen en verkeerde spullen je camera (en flitser) kan vernaggelen en ik niet veel wijzer wordt waar ik voor zou kunnen gaan, hoop ik dat iemand van jullie dat weet.
In de gebruikershandleiding van de d60 staat wel iets over deze: as 15, maakt het dan nog veel uit welke synchronisatiekabel daarbij komt?
Ik zou ws eerder naar zoiets willen off shoe, er staat wel voor nikon flitsers, maar kan ik er dan dus vanuit gaan dat het dan per definitie geen kwaad kan voor m'n spullen?
Mss een beetje duffe vragen, maar ja ik blijf ermee hannesen en vind nergens duidelijke informatie hierover....

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 15:07 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
over de battery grip, daar zit of geen ontspan knop op of die gaat via de voorkant via de infrarood ontvanger. dus de batterij duur zal langer zijn, je kan hem anders vastpakken maar je hebt geen andere ontspan knop

edit:
heb even gegoogled en daar kwam deze battery pack uit MET ontspan knop, alleen is t of de originele knop OF de batterygrip ontspan knop en over deze grip is niet iedereen te spreken... deze wordt echter wel goed ontvangen maar heeft geen batterygrip ontspan knop

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 15:28 
Lid
Fotografie

Hi Rick bedankt voor je snelle reactie.
Al is het natuurlijk een prettig idee de ontspanknop erop, is dat voor mij niet zo'n groot issue.
Ik heb vooral het gevoel minder grip te hebben als ik verticaal schiet aangezien de body en lens niet zo heel veel wegen en de flitser in verhouding best zwaar aanvoelt en als ik m met links kan beetpakken met de grip, heb ik rechts weer wat vrijer voor de ontspanknop.
Eigenlijk is de voornamelijke wens een grip extra en snufjes hoeven van mij niet zo.
De link die je geeft heb ik idd verschillende meningen over gelezen.
Ik heb mijn oog laten vallen op deze; grip maar aangezien ik niet begrijp of en hoe een grip communiceert met de camera, wil ik zeker weten dat ik niet mijn cam kan vernaggelen hiermee.

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 15:44 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
denk dat die een infrarood oogje heeft, en dan kan je dus weer maar 1 van de twee knoppen gebruiken ;)

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009 22:02 
Lid
Fotografie

dat geeft niet, ik gebruik de originele gewoon, gaat me echt om de extra grip